Monday 5 November 2012

GUAN ENG ! GUAN ENG!

Pada Khamis yang lalu (01.11.2012), Dewan Undangan Pulau Pinang telah mengantong Ketua Pembangkang, Datuk Azhar Ibrahim dari UMNO daripada menghadiri sidang Dewan. Ini lah strategi DAP. Kerajaan DAP Pulau Pinang telah memilih keadah `gantong' Ahli Dewan (kerana Ahli Dewan ada immuniti) dan `saman' jika sesiapa berkata di luar Dewan.
Tahniah kepada demokrasi ala DAP.
Hari Jumaat pula (-2.11.2012) selaras dengan pergantongan Datuk Azhar selama 6 bulan, Lim Guan Eng dan Dewan meluluskan Akta Anti Lompat di Dewan Undangan. Teguran dan gesaan Karpal Singh yang Akta bertentangan dengan Perlembangaan Negara, tidak dihiraukan. Peristiwa lompat parti di Perak yang menyebabkan kejatohan Kerajaan DAP Perak sungguh mengecewakan dan dendam tidak pernah padam. Yang menghairankan, DAP hanya `tersenyum dan diam' serta merestui  apabila DS Anwar Ibrahim berhasrat menubuhkan Kerajaan melalui `pintu belakang lompat parti' atau `membeli Ahli Parlimen'.
Sesunggohnya Lim Guan Eng seorang yang angkuh, keras kepala dan pendendam. Orang Melayu Pulau Pinang mesti menjauhi Lim Guan Eng.
Rakyat Malaysia fikirlah `dalam dalam dan panjang panjang'.  Pakatan Rakyat tidak sesuai di Malaysia tetapi mungkin boleh hidup di Amerika, Singapura dan Israel.

1 comment:

  1. SEKALI LAGI LIM GUAN ENG MENGECEWAKAN "ORANG MELAYU"!!... http://lianglahad.blogspot.com/2012/11/sekali-lagi-lim-guan-eng-mengecewakan.html

    ReplyDelete