Thursday 26 June 2014

PEMAJU SUKAR JUAL KUOTA BUMIPUTERA

Pemaju sukar jual kuota bumiputera

Apabila pembangunan dirancang, kajian pemasaran sudah dilakukan oleh pemaju yang padaparas harga tersebut pembeli Bumiputera Melaka akan berkemampuan membelinya. Jesteru itu, itu masalah pemaju bukan pembeli dan ia tidak boleh di tukar statusnya. Kerajaan Negeri tidak boleh mempertimbangkan pertukaran status lot Bumiputera kepada Lot Bukan Bumiputera untuk selamanya. Itu pengkhianatan.

Apa yang boleh dibuat ialah di kurangkan harga serendah bukan supaya pembeli Bumiputera mampu membeli. Strategi `reduce loss' perlu diamalkan oleh pemaju.

2 comments:

  1. Yang sebenarnya, harga rumah kp bukan bumi lebih rendah. Ini gimik je. Oleh SPRM dan kerjaan perlu siasat sblm terlambat.

    ReplyDelete
  2. Cadangan saya..majlis raja raja atau sultan/raja disetiap negeri membeli semua kuota rumah bumiputra yg x terjual..sultan/raja beli dan simpan rumah tersebut..menjual semula rumah tersebut kpd bumiputra yg mampu bila tiba masanya pada harga asal dibeli..jadi dengan ini pemilikkan rumah bumiputra tersebut tidak akn terlepas kpd bukan bumiputra.

    ReplyDelete