Monday 24 September 2012

HOREY!! KM PULAU PINANG CADANG MENAMAKAN P.RAMLEE INTERNATIONAL AIRPORT

Menyedari rakyat Melayu Islam Pulau Pinang khasnya sedang marah dengan Kerajaan DAP Pulau Pinang, Lim Guan Eng cuba meredakan kehangatan/kemarahan rakyat dengan mencadangkan nama ikon Melayu Allahyarham Tan Sri P.Ramlee bagi Lapangan Terbang Antarabangsanya.
Ikon Melayu kelahiran Pulau Pinang ini memang banyak berjasa di dalam industri perfileman negara dan layak diberikan penghormatan.
Secara positifnya, ia merupakan strategi baik DAP untuk mengurangkan kebencian orang Melayu terhaDAP DAP. Mereka menyejukkan hat orang Melayu dengan meng`antarabangsa'kan nama Melayu di persada dunia. Penjenamaan ini juga boleh dijadikan alat oleh DAP untuk menyangkal tuduhan orang ramai yang DAP sebuah parti anti Melayu.
BN bukan tidak berusaha kearah itu tetapi kurang `menyengat' kerana tidak mempolitikkan perkara. Bukan tidak ada usaha langsung. Jangan pulak ada orang cuba `compare' apa yang BN buat terhadap P.Ramlee berbanding dengan DAP.
Orang Melayu Pulau Pinang mesti bersikap rasional. Yang baik itu sokong, tetapi undi tetap Beri kepada BN. Penulis tidak mahu DAP gula gula orang Melayu.
Masih ingat tak penulisan saya mengenai `strategi BN menawan Pulau Pinang? Sila ke blog saya.

No comments:

Post a Comment