Sunday 23 September 2012

TAN SRI KHALID SELANGOR CADANG ADAKAN PILIHANRAYA BERASINGAN

Pilihanraya umum ke 13 perlu diadakan selewat lewatnya pada 28April 2013. BN sedang sibuk merangka strategi untuk menetapkan tarikh yang sesuai diadakan pilihanraya. Tetapi menurut Tan Sri Khalid, Menteri Besar terburuk di dalam sejarah Selangor, berura ura untuk mengadakan pilihanraya yang berasingan dengan pilihanraya umum. Alasanya ialah senarai pemilih pengundi masih ber`hantu'. Kekawan PKR yang lain, DAP dan PAS, walaubagaimanapun tidak bersetuju dengan cadangan Tan Sri Khalid.

Tetapi umum tahu bahawa rakyat Selangor sedang tidak berpuas hati dengan pentadbirannya dan selama mana yang boleh, Tan Sri Khalid mesti melengahkan masa supaya dapat diperbetulkan suasana atau permasalahan di Selangor.

Krisis air dikalangan rakyat meranapkan imej Kerajaan Selangor keparas rendah seperti kedudukan air di empangan. Perhubungan Kerajaan dengan Istana terus dingin dan sukar diperbaiki. Janji air percuma tidak dapat ditunaikan malah tindakan mahkamah oleh rakyat Selangor, mendatang. Talamgate masih menghantui Tan Sri Khalid. PKR yang terkenal dengan cabaran debat, tidak hadir berhadapan dengan MCA.

Selamat tinggal PKR dan PR....

No comments:

Post a Comment