Thursday 27 September 2012

SEPTEMBER BULAN TERBAIK UNTUK BN

Seminggu dua dalam bulan September ini, Pakatan rakyat (PR) dilanda pelbagai isu akibat daripada kekilafan sendiri dan ia memberikan kelebihan kepada BN. Menjelang PRU13, BN dan PR mesti mengelakkan kontroversi politik yang pada kelazimnya menjejaskan `rating'.
FILEM MENGHINA ISLAM
Katkala umat Islam dunia membantah kerana penayangan youtube filem `Innocience of Muslim', Pengerusi DAP Perak yelah mengeluarkan kemyataan bahawa umat Islam telah membuang masa memprotes filem ini. Ketidak sensitif perasaan orang Islam di Malaysia, telah menjurus kepada bantahan dan cemuhan terhadap Pengerusi DAP Perak tersebut dan DAP keseluruhannya. 
Ngeh menerima tekanan dari dalaman dan luaran parti, lalu meminta maaf. Namun minta maaf tersebut sudah terlamat dan telah menguris hati umat Islam dan jutaan pengundi Melayu. Jikalau tiada tindakan bijak DAP untuk `manage the damage control', penulis yakin akan berlaku ketirisan sokongan rakyat terhadap DAP dan undi.
BN memertabatkan ISLAM
JET PERIBADI
Tian Chua secara sengaja atau tidak sengaja, mengetahui kesan politik atau tidak atau di dalam pengetahuan atau diluar pengetahuan Pengurusan Atasan PR, telah memuatturun gambar `bos'nya bersama kekawan PR di dalam sebuah jet peribadi mewah untuk pergi ke Labuan sempena sambutan Hari Malaysia yang ke 49 baru baru ini.
Ekoran daripada muatturun gambar tersebut, musuh politik dan rakyat mula menyoalkan PR khasnya Anwar Ibrahim. Adakah jet tersebut milik Anwar Ibrahim, PKR atau penaja?
Menaiki jet peribadi tidak ada masalah. Kalau ada duit dan tiada elemen rasuah, ia dibenarkan. Yang menjadi masalah ialah jawaban mereka tidak sekata. Anwar Ibrahim kata tajaan kenalan, Tian Chua kata di sewa (Tjet Sdn Bhd mengakui ia disewa) (Sebentar tadi, ada laporan seorang hartawan Sarawak menaja RM96,000 untuk kegunaan 2 hari oleh Anwar Ibrahim) manakala Nurul Izzah kata ia dipinjam dari kawan.
Permasalahan terus melanda. Siapa yang menaja? Rakyat cukup benci jika Georga Soros dan Amerika Syarikat yang menaja pesawat tersebut.
Selama ini, penyokong PR ingat pemimpinya berjiwa rakyat, sanggup berpanas dan berhujan, sanggup bergajikan RM1 untuk menjadi penasihat ekonimi Selangor, berani masuk lokap dan penjara tetapi tabiat buruk sebenarnya mereka juga suka berbelanja besar dan bermewah.
Lim Guan Eng, menaiki pesawat kelas ekonomi Air Asia ke Kuala Lumpur, di awal bulan menerajui Kerajaan Pulau Pinang. Selepas beberapa bulan, beliau mula menaiki kelas pertama, contonya ke Itali.
Isu jet peribadi ini menjijikkan rakyat kerana berbohong dan `cakap tidak serupa bikin'.
BN menentang pembaziran
SUARAM
SUARAM telah disiasat oleh SSM dan terdapat bukti kukuh SUARAM menerima dana asing atas alasaan memertabatkan demokrasi ala Narat dan Yahudi. Tun Mahathir menyatakan penderma dana mahu menukar Kerajaan yang menjadi Pak Turut kuasa asing. 
SUARAM sedang disiasat oleh ROS dan BNM dan laporan akan dihantar ke pejabat Peguam Negera untuk tindakan seterusnya. Disyaki SUARAM menerima dana daripada George Soros, seorang penyagak matawang asing berbangsa Yahudi. Beliau pernah mencuba menjatuhkan Kerajaan Malaysia yang sah melalui manupulasi matawang.
Pembabitan orang yahudi di dalam politik Malaysia oleh PR menyebabkan rakyat Malaysia khasnya orang Melayu akan menjauhi PR.
Tahniah BN 
TIMBALAN KETUA MENTERI PULAU PINANG PEMBOHONG
Adakah rakyat Pulau Pinang inginkan seorang pemimpin dan partinya yang berbohong kepada semua orang? Bahaya memilih orang yang mempunyai ciri ciri munafik ini. Dr Mansor sebelum ini menafikan yang beliau menganggap Lim Guan Eng seorang yang sombong dan angkuh. Belaiu mengakui hanya berkata Lim Guan Eng bagai Tokong bagi orang Cina. Tetapi selepas rakaman audio disiarkan, DrMansor mengakui kenyataan tersebut. Beliau menyesali rakan dalam PKR yang membocorkan rahsia mesyuarat dalaman PKR.
Isunya cakap bohong dan benarlah Lim Guan Eng seorang yang sombong dan angkuh. Orang Melayu Pulau Pinang mesti tolak PR.
BN mesti selamatkan Pulau Pinang
JEMAAH HAJI
Jemaah haji Malaysia gembira kerana pengurusan Tabung Haji dan Kerajaan Malaysia telah dan akan memberikan perkhidmatan yang memuaskan kepada jemaahnya. Rata rata anak anak dan saudara mara di Malaysia bersyukur kepada Allah yang menerima ibu bapa dan saudara mereka di Tanah suci Mekah dan Madinah.
Syukur pada Allah, Terima kasih BN. 
BAJET 2013
Bajet 2013 yang akan dibentangkan pada hari Jumaat petang 28 Sept 2012, dijangka akan memberikan banyak menafaat kepada rakyat jelata yang berbilang kaum. Golongan muda, wanita, warga emas, peniaga, pesara, penyandang kerajaan dan swasta akan gembira dengan bajet `janji ditepati'. 
Tabik kepada BN.
SAMBUTAN HARI MERDEKA 55 TAHUN DAN HARI MALAYSIA 49 TAHUN.
Sambutan Hari Kemerdekaan dan Hari Malaysia telah menunjukan sokongan rakyat yang padu kepada Dato Sri Najib dan Kerajaan BN. Rakyat merasa selamat dan ingin menunjukan sokongan balas kepada BN di atas segala usaha mensejahterakan rakyat Malaysia.
Satu sokongan besar kepada BN.


No comments:

Post a Comment