Tuesday 25 February 2014

11 MAC 2014 YANG BERSEJARAH: HUKUMAN KEATAS KARPAL SINGH. PENAMAAN CALON PRK KAJANG



Pengundi dan penyokong DAP PAS PKR akan merasa sunyi dan suram apabila Karpal Singh tidak berkesempatan berada Pusat Penamaan Calon di Kajang untuk proses penamaan calon pada 11 Mac 2014. Ini adalah kerana beliau akan berada di Mahkamah untuk mendengar penghakiman hukuman. Beliau di dapati bersalah menghina Sultan Perak ekoran kes melucutkan jawatan Menteri Besar Perak suatu masa lalu.

Penulis ingin sangat melihat beberapa orang politik yang terlalu lancang mulutnya tetapi selalu terlepas daripada tindakan undang undang, tetapi kali ini di hukum penjara. Selain Karpal Singh, penulis melebal Anwar Ibrahim, Lim Guan Eng, Lim Kit Siang, Teresa Kok, Tian Chua, Rafizi, Hishamuddin Rais sebagai kebal undang undang. Anwar dikira sebagai kebal kerana banyak kes kes yang terang lagi bersuluh kesalahannya, pun terlepas.


Diharap tiada pihak yang menfitnah yang Kerajaan berpakat dengan Institusi Kehakiman supaya menetapkan 11 Mac sebagai hari umum hukuman dengan niat  Karpal dan mungkin pemimpin tinggi DAP, tiada dapat hadir di Kajang. 



No comments:

Post a Comment