Tuesday 26 February 2013

PUCHONG BANJIR BESAR


PUCHONG BANJIR BESAR
Adalah tidak disangkakan Bandar Puchong dilanda banjir besar baru baru ini walhal selang 2 hari sebelumnya, ribuan orang ramai datang ke Puchong Utama merayakan Sambutan Tahun Baru Cina. PM hadir menjadi tetamu utama.
Maka berkatalah cerita cerita yang PM punya angkara dan sial, menjadikan Bandar Puchong menjadi lautan air. Katanya air untuk menyucikan dosa atau  maksiat semasa majlis perayaan tersebut. Macam macam teori.
Mengikut orang BN, Selangor dibawah Kerajaan PKR ini tidak menguruskan pungutan sampah dengan baik, parit, longkang dan sungai tidak di bersihkan, loji rawatan air tidak diselenggarakan mengikut jadual, rumput tidak dipotong dan macam macam lagi. Itulah faktor utama mengapa Puchong dilanda banjir. Sebelum ini Kajang pun menerima nasib yang sama. Kerajaan Selangor nampak macam hendak menjimatkan wang dengan tidak membelanjakannya. Mengapa Kerajaan Selangor PKR bersikap begini kerana ia boleh menyebabkan rakyat Selangor marah?. Negeri Selangor adalah negeri terkaya dari segi kutipan cukai semasa di bawah BN 4 tahun dahulu.
Penulis pula pernah menulis di lambaran lain yang Puchong telah menukar menjadi bandar pusat pelacuran dan pusat urut terkini di Selangor sejak d bawah PKR. Pusat pusat maksiat tumbuh bagai cendawan. Mungkinkah ini `pembersihan’ dari Allah untuk Bandar Puchong?. Apakah bentuk `pembersihan’ jika Malaysia di terajui oleh seorang pemimpin yang cenderong kepada aktiviti LBGT, berpendirian pruralisma dan menyayangi musuh Islam.?

Na'uzubillah mkin zalik - moga ALLAH menjauhkan kita daripada fitnah hidup dan mati, fitnah alam barzakh, fitnah neraka jahanam, dan fitnah Dajjal Al-Masih!

No comments:

Post a Comment