Sunday 27 October 2013

KECOH BELI TIKET BOLAS SEPAK. ADA JALAN PENYELESAIANNYA...


Pada masa kini, kemalangan pun boleh berlaku ketika membeli tiket bola sepak. Kemalangan yang berlaku di  jalanraya, kilang, kebakaran, gempa bumi adalah kebiasaanya.

Kini membeli tiket juga boleh membahayakan orang ramai. Tolak menolak dan terpaksa menunggu masa yang panjang. Senario ini biasa berlaku di Kelantan, Sarawak dan baru baru ini di Pahang. Semangat mereka di sana amat tinggi di dalam sukan bolasepak.

Penulis cadangkan FAM merangka satu jualan tiket secara online seperti membeli tiket kapal terbang Air Asia atau Malindo Air. Pembeli beli online melalui debit card atau credit card. Ini tentu sekali akan menjemput permasalahan lain seperti tiket tiruan, tiket rosak, kena ada scanner di pintu masuk dan macam macam lagi. tetapi FAM boleh menyelesaikan masalah yang bakal mendatang jika perlu.

Mercun dan bunga apai adalah lumrah di dalam Stadium Bolasepak tetapi jika di salahgunakan itu yang merbahayakan orangramai.

Penulis mengharapkan sesuatu pembaharuan dilakukan di dalam pembelian tiket ini agar lebih ramai lagi akan senang membeli dan menonton secara `live' di Stadium. Gunakan lagi teknologi dan ICT untuk mensejahterakan peminat bolasepak.




No comments:

Post a Comment