Sunday 26 August 2012

DAP MAHU UNDANG ANTI LOMPAT. PAS ADA BAI’AH. PKR MAHU LOMPAT.


DAP sedang giat berusaha memperkenalkan undang undang anti lompat parti di Pulau Pinang walaupun ia nya amat bertentangan dengan kononnya prinsip asas perjuangan Pakatan Rakyat. Mereka kata mereka inginkan kebebasan bersuara, berpersatuan dan menjunjung tinggi hak asasi manusia. Sebenarnya mereka cakap tidak serupa bikin. Amat bahaya kerana apa yang dijanjikan akan dimungkari.

PKR amat mengharapkan ahli polilitk BN melompat parti untuk hidup atau ke Putrajaya. Agenda 16 September masih ditagih PKR sehingga hari ini. Ada 3 wakil rakyat BN Sabah telah keluar BN.

DAP berkehendakkan undang undang lompat parti kerana peristiwa Kerajaan DAP di Perak yang hanya bertahan 11 bulan. Tetapi ia bermula dengan ahli DUN UMNO melompat ke dalam PKR dan kemudian kemasukan 3 ahli PR (2 dari PKR dan 1 dari DAP) menjadi DUN bebas. Ahli UMNO yang lompak PKR masuk semula UMNO. Akibatnya tumbang Kerajaan ber menteri besar kan PAS berbelakangkan DAP. Itu sebab mereka perlukan undang undang tersebut.

Kebelakangan ini, Pulau Pinang mengalami kebangkitan rakyat menentang kerajaan DAP hasil daripada tindak tinduk mereka sendiri yang mengamalkan `anti mesra rakyat’, perkauman, penindasan dan anti agama Islam. Banyak kecurangan dilakukan. DAP mula sedar PRU13 agak sengit juga. DAP mengambil tindakan awal supaya ahli DUNnya tidak melompat.

PAS pulak diam dalam perkara undang undang anti lompat kerana mereka ada cara mereka sendiri. Setiap wakil rakyat akan bersumpah taat setia atau Bai’ah berteraskan ketaatan kepada Islam dan kesetiaan kepada pemimpin. Jika ahli mengkhianati parti dan perjuangan maka ahli tersebut akan di laknati Allah, para malaikat dan sekalian para pelaknat. Di Selangor ada terma tambahan iaitu lafaz taklik cerai isteri.

Rumusannya
  1. Pakatan Rakyat tidak Sebangsa Senegara Sejiwa di dalam isu undang undang anti lompat parti.
  2. Kebanyakan janji jani PRU12 belum dilaksanakan. Jesteru itu rakyat jangan terperdaya dengan janji manis Pakatan Rakyat.
ikhlas dari
nasirwise.blogspot.com

1 comment:

  1. Salam Tuan,
    Blog tuan telah saya pautkan di blog saya.
    Terima kasih kerana sudi bertukar pendapat

    ReplyDelete