Wednesday 12 March 2014

ALLAH MAHA BERKUASA. KITA MERANCANG, ALLAH MENENTUKAN



Sesungguhnya ALLAH Maha Berkuasa dan Maha Mengetahui. Pada Jumaat 7 Mac, 2014, ALLAH menentapkan Datuk Seri Anwar Ibrahim didapati bersalah meliwat bekas pembantu peribadinya. ALLAH memberikan petunjuk dan hidayah kepada ketiga tiga Yang Arif membuat keputusan, walaupun team peguambela tertuduh amat berpengalaman. Doa si mangsa Saiful Bukhari di Mekah dan Madinah dahulu termakbul. Manakala doa Datuk Seri Anwar belum atau tidak diperkenankan Allah SWT.

Sepandai pandai tupai melompat, akhirnya jatuh ke tanah juga. Tidak kurang ramai juga rakyat Malaysia yang bosan dengan kerenah pemimpin PKR ini yang mempunyai pendirian yang berbeza dengan ajaran Islam. Masyarakat Melayu Islam semakin keliru dan lemah. Agama Islam diperkotak katikkan oleh orang Islam dan bukan Islam sendiri. Politik Melayu semakin lemah angkara kepandaian individu ini.

Pada esoknya, Malaysia di kejutkan pula dengan kejadian kehilangan pesawat Malaysia Airlines MH370. Pesawat ini berlepas dari KLIA jam 12.40 pagi dan di jangka mendapat di Beijing jam 6.30 pagi. Sekitar jam 2.40 pagi, pesawat MH370 hilang daripada radar. Nasib 227 penumpang dan 12 anak kapal tidak dapat diketahui.

Gerakan SAR (Search and Rescue) di gerakkan serta merta dan terkini terdapat 7 negara terlibat membantu Malaysia. Ada negara menghantar pesawat canggih dan ada yang hantar kapal, Alhamdulilah berkat dasar berbaik dengan jiran dan Negara lain, Malaysia mendapat sokongan jiran dan Negara besar.

Satu perkara yang menjadi pengajaran semua pihak termasuklah para saintis dalam negeri dan luar negeri, rakyat Malaysia yang beragama Islam atau sebaliknya ialah kuasa ALLAH mengatasi peralatan canggih dan moden. SAR memasuki hari ke 5 tetapi masih belum ada petunjuk jelas. Pesawat yang canggih sistem komunikasinya terhilang dengan begitu senang.


Allah sedang memperingatkan manusia khasnya rakyat Malaysia agar kembali kepada AlQuran dan Sunnah. Perkuatkan ikatan ummah. Memertabatkan agama Islam yang suci bukan mencari jalan menghinanya. 

No comments:

Post a Comment