Monday 17 March 2014

GLC SEPERTI MAS LUBUK PKR DAN PAKATAN RAKYAT.



Beberapa bulan selepas PRU13 yang lalu, penulis pernah mencadangkan BN melakukan pembersihan anggota pekerja anti kerajaan di dalam GLC. Penulis menyebut MAS, Petronas, FELDA, Maybank, Tabung Haji dll sebagai `lubuk emas’ pakatan rakyat mendapatkan maklumat sulit Kerajaan. Penulis tidak pasti maklumat dan gesaan dari penulis `cabuk dan kampong’ ini diambil perhatian oleh PM dan pengurusan atasan BN.

Pengerusi BN perlu mencari jalan untuk membendung `penyakit’ sokongan pekerja GLC kepada Pakatan Rakyat. Pada penulis CEOnya mengutamakan KPI daripada perjuangan politik UMNO dan Islam. CEO sesebuah GLC perlu datang dari kalangan ahli UMNO yang berkelibar dan korporat. Ramai yang berbakat dan sedia membantu Kerajaan dan orang Melayu.

Penyularan pengaruh politik anti BN dan UMNO adalah kerana CEO tidak melakukan apa apa yang baik dan sesuai untuk menyekat pengaruh anti kerajaan. Mereka tidak mempunyai masa atau memperuntukkan masa untuk membetulkan keadaan. BN tidak seburuk yang disangka tetapi gerakan memahamkan keadaan tidak di buat.

Juruterbang pesawat MH370, Zaharie merupakan penyokong kuat PKR seperti yang terbukti di laman facebooknya. Secara kebetulan, apabila pada pagi Jumaat, Datuk Seri Anwar Ibrahim dijatuhi hukuman penjara 5 tahun, pesawat MH370 hilang dari pantauan radar. Mengikut sidang akhbar PM kepada pemberita, transponder pesawat MH370 segaja dimatikan oleh seseorang di dalam pesawat tersebut.

Ada beberapa blog mengaitkan beliau denga perjuanga Anwar Ibrahim dan PKR. Amat bersempati dengan nasib Anwar Ibrahim dan sanggup berbuat apa (merampas kapalterbang) demi perjuangan. Pada penulis ia tidak masuk akal kerana beliau tidak boleh marahkan BN dan DS Najib. Beliau kena marahkan Yang Arif Tuan Hakim yang membuat keputusan. Ketua Hakim Negara pun telah memberitahu bahawa tiada campur tangan politik di dalam penghakiman.

Penulis juga tidak faham bagaimana seorang yang cerdik pandai seperti juruterbang MH370 ini mempercayai segala `gorengan’ Anwar Ibrahim dan PKR. Ini lah ujian Allah SWT kepada manusia. Ini lah demokrasi dan tiada paksaan didalam politik.

Penulis terkilan dengan juruterbang ini kerana tidak bersyukur dengan kemewahan yang diberikan oleh Allah Taallah melalui MAS, juruterbang ini berfikiran radikal dan anti terhadap  Kerajaan. Bekas Ketua Juruterbang ditanya `Adakah stress untuk menjadi seorang juruterbang?’. Datuk Nik menjawab, juruterbang mendapat  gaji yang lumayan. Anak sakit boleh mendapatkan rawatan pakar secara percuma. Tempat duduk selesa. Pemandangan langit yang sangat cantik. Makan sedap dan banyak kali. Dapat berjalan keluar negara kerap kali. Amat mustahil juruterbang kekurangan wang danbersubahat dengan pihak ketiga.


Penulis harap BN dan CEO berbuatlah sesuatu terhadap anggota pekerjanya agar tidak terpengaruh dengan ideology dan sempati dengan  PKR. Untuk menang PRU14, usaha pembersihan perlu dihebatkan oleh BN dan UMNO. Kepada DS NajiB dan Tan Sri Muhyiddin, sila buat sesuatu.

No comments:

Post a Comment