Wednesday 12 March 2014

SPR AMAT SIBUK SEBULAN DUA INI



Sehingga hari ini 11 Mac, dua kerusi di istihar kosong dan perlu pengundian semula. Pengundian semula DUN N25 Kajang di Selangor DE ekoran perletakan jawatan Ahli DUN oleh mantan YB Lee Chin Chen dari PKR. YB Lee memberikan laluan kepada Penasihat Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim bertanding di Kajang dengan motif menjadi MB Selangor. Oleh kerana beliau disabit kesalahan meliwat, DatIn Seri Wan Azizah Wan Ismail dipilih menjadi calon.

DUN Balingan di Sarawak merupakan DUN milik Presiden PBB, Tan Sri Abd Taib Mahmud yang meletakkan jawatan kerana dilantik Tuan Yang Terutama Sarawak. Kedua dua DUN ini mencatitkan sejarah tersendiri.

Kesibokan SPR tidak berhenti di sini. Parlimen Permatang Pauh pun bakal dipertandingkan semula jika  terlucutnya kelayakan Ahli Parlimennya.


Lebih menyedihkan buat DAP, semalam, hari selesa 11 Mac, Mahkamah Tinggi menjatuhkan hukuman denda RM4,000 keatas YB Karpal Singh kerana menghina Sultan Perak dan hasutan. Jika beliau tidak merayu, YB Karpal Singh hilang kelayakan Ahli Parlimen Bukit Gelugor kerana di denda melebihi RM2,000.

No comments:

Post a Comment