Friday 28 March 2014

TIBA TIBA INDUSTRI PENERBANGAN MALAYSIA TIDAK SELAMAT













Dua minggu selepas Tragedi MH370 hilang, industri penerbangan Malaysia kehilangan `confident’ atau terus diuji oleh Allah SWT. 8 Mac 2014, MH370 hilang daripada bacaan radar Pusat Kawalan Udara. Setelah hampir 17 hari, kemungkinan besar, pesawat tersebut mengakhiri penerbangan itu di Lautan Hindi Koridor Selatan, 2500 km Bandaraya Perth, Australia.

MAS terus diuji lagi. Kali ini penerbangan MAS ke Nepal atau Lapangan terbang Katmandu. Diberitakan semasa sedang mendarat, pesawat tersebut telah dilanggar oleh sekumpulan itik. Ini menyebabkan lensa lampu telah pecah. Walaubagaimanapun, pesawat MAS selamat mendarat.

Sehari lepas itu, sekali lagi, pesawat MAS ke Incheon Korea Selatan tetapi bermasalah dengan kuasa. Penerbangan ini diberitakan di mendaratkan di Hong Kong untuk mengekalkan kemalangan.


Tidak cukup dengan itu, pesawat MALINDO untuk penerbangan dari Subang ke Terengganu telah mengalami kebakaran kecil pada enjin. Juruterbang telah membuat keputusan untuk berpatah baik ke Subang. Usaha tersebut berjaya.

Pemain Liga Super Terengganu berada di dalam pesawat tersebut merasa lega apabila pesawat berjaya mendarat dengan selamat. Pemain dan pengurusan Terengganu baru sahaja bergembira dengan kemenangan mereka keatas ATM 3-0 (jika tidak silap) pada malam sebelumnya. Tidak boleh riak bro.


Ya Allah, jangan lah Engkau terus menduga atau menguji MAS. Sesunguhnya kami dan keluarga kami tidak terlibat di dalam tragedi MH370, pun tidak tertanggong melihat dan mendengarnya

No comments:

Post a Comment