Thursday 21 August 2014

AZIZAH JADI MB. WANITA UMNO MAHUKAN TIMBALAN PRESIDEN WANITA


Langkah Kajang di ranncang kerana PKR yang ingin mempromosikan DS DrWan Azizah Wan Ismail ke jawatan MB Selangor. Beliau akan dikenang sebagai wanita pertama menjadi Menteri Besar di Selangor dan di Malaysia.

Di dalam masa yang sama pulak Pergerakan Wanita UMNO terkeluar idea untuk mencadangkan seorang wanita di lantik sebagai Timbalan Presiden UMNO (Wanita). Jawatan sedia ada sebagai Ketua Wanita dan Ketua Puteri secara otomatik membarisi staf depan dan tertinggi UMNO tidak mencukupi pengiktirafan. Sebelum ini gelaran `tulang belakang UMNO' pun suda di anugerahkan pada Wanita UMNO. Ketua Wanita akan/telah mengusulkan kepada UMNO untuk pertimbangan.

Pada hakikatnya penulis pernah menyuarakan pendapat 5 tahun yang lalu agar wanita di berikan kedudukan yang sesuai kerana peranannya dan juga jumlah ahli dalam UMNO serta jumlah wanita di dalam Malaysia.

Penulis pernah mencadangkan Datuk Maznah Mazlan menerajui Pahang manakala Datuk Halimah Siddiq atau Datuk Azalina Othman menerajui Johor. Jika ia tidak sesuai, Timbalan Perdana Menteri 2 adalah dari kalangan wanita. 

No comments:

Post a Comment