Tuesday 19 August 2014

SULTAN SELANGOR PERLU MENETAPKAN KEPUTUSAN YANG WOW.


DYMM Sultan Selangor akan membuat keputusan mengenai kedudukan MB Selangor Tan Sri Khalid Ibrahim yang sudah kehilangan majoriti di DUN Selangor, sekembalinya dari luar negara. Pakatan Rakyat sudah memiliki sokongan bertulis berbentuk Surat Akuan Bersumpah dari 15 sokongan dari DAP, 13 dari PKR dan 2 dari PAS.

Pakatan Rakyat sedang berusaha mendapat 13 lagi Akuan Bersumpah dari ADUN PAS setelah Majlis Pimpinan PAS Pusat memberikan sokongan kepada DS DrWan Azizah dan Azmin Ali mengantikan Tan Sri Khalid Ibrahim sebagai MB Selangor.  

Strategi terkini Anwar Ibrahim ialah PKR dan PR berhasrat menyediakan segala dokumen sokongan yang `complete' dan `absolute' untuk dipersembahkan kepada Baginda Sultan Selangor. PKR dan PK ingin lantikan terus DS Dr Wan Azizah sebagai MB Selangor dan mengelakkan pembubaran Dewan.

PKR sedang memberikan tekanan kepada Sultan Selangor agar menerima DS DrWan Azizah sebagai MB Selangor. PKR sudah mendapatkan sokongan penyokong PR si Selangor. PKR sudah mula membincangkan dan menguar uarkan keputusan Mahkamah Persekutuan mengenai kes Sultan Perak melantik Datuk Seri Zambry Abdul Kadir kerana DS Nizar Jamaluddin sudah kehilangan sokongan majoriti DUN, walaupun PRU baru berlaku 8 bulan yang lepas.

Sultan Selangor perlu membuat keputusan yang baik dan adil untuk semua pihak. Kita tidak mahu Sultan Selangor kelihatan mempraktikkan partisan dan menyelebahi satu pihak.

Pendapat patik yang hina, adalah lebih baik di bubar DUN Selangor dan di adakan Pilihanraya Negeri. Sultan Selangor sudah menjalankan tugas dengan memberi peluang kepada rakyat Selangor yang beragama Islam dan berbangsa Melayu membuat pilihan sendiri. Samada ingin memilih Pakatan Rakyat dan MB yang pro Kristian atau BN yang diterajui UMNO yang memertabatkan Islam. Rakyat Selangor sendiri yang hendak memilih dosa mahupun pahala. Rakyat Selangor pilih sendiri Islam yang benar mahupun Islam yang liberal. Sultan Selangor lepas seksa dan berdosa.




http://www.thestar.com.my/News/Nation/2014/08/19/Pakatan-prepares-another-13-statutory-declarations/

No comments:

Post a Comment