Thursday 25 April 2013

MANCHESTER UNITED, CARDIFF CITY DAN QUEEN PARK RANGERS …..




MANUTD telah menewaskan ASTON VILLA 3-0 semalam dan sekali gus menjuarai Liga Perdana Inggeris buat kali 20. Walaupun, MANUTD ada 3 perlawanan lagi, perbezaan mata kutipan iaitu 16mata, memungkinkan MANUTD dinobatkan sebagai juara.

Signifikannya ialah kejuaraan yang ke 20ini, direalisasikan oleh penyerang MANUTD Robin Van Persie,yang berjersi no 20 dengan ladekan 3 gol. Tahniah MANUTD.
Pagi tadi, gergasi kelab bola sepak Sepanyol dan dunia,BARCELONA tewas teruk dengan BAYERN MUNICH 4-9. Kelab Jerman bermain cantik dan menguasai permainan. Messi tidak dapat bergerak kerana diawas ketat oleh pihak lawan.

CARDIFF CITY telah berjaya menjuarai Divison Kedua Liga dan musim depan, CARDIFF CITY akan berada di Liga Perdana Inggeris. Promosi ini membawa kebaikan kepada pemiliknya Tan Sri Vincent Tan. Yang penulis kuatiri, Tan Sri Vincient Tan mempunyai bajet yang rendah, diberitakan 26 juta pound untuk pembelian pemain. Untuk mendapatkan pemain baik, ia amat mahal buat pemilik kelab dari Malaysia. Bayangkan yang murah, RM40,000 seminggu.

CARDIFF CITY semakin menyerlah dan nama MALAYSIA harum di United Kingdom.

Malang sedikit, Queen Park Ranger yang beraksi di Liga Perdana, kemungkinan besar akan turun pangkat dan bertanding di Divisyen Dua. Jenama Air Asia dan MALAYSIA dipertaruhkan.

Penulis cadangkan GLC GLC Malaysia menceburi secara aktif sukan bola sepak di United Kingdom. FELDA GLOBAL VENTURES BERHAD, KHAZANAH MALAYSIA, SIME DARBY, GABUNGAN TELEKOM, MAXIS dan TNB. Darul Takzim Johor pun patut `jump the ship’. GLC GLC mungkin boleh runding dengan CARDIFF CITY (beli 20 peratus saham) untuk `jumpstart’ penglibatan pemain Malaysia di persada   Inggeris.

No comments:

Post a Comment