Wednesday 3 April 2013

Y.B. DATO' SAIFUDDIN BIN ABDULLAH KENA PETI SEJUK KE?




Dato’ Saifudidn Abdullah pun lama tidak kedengaran berita. Selalu dengar beliau berhujah di Wacana Perdana. Seorang yang berani dan tenang berhadapan dengan panelist puak pembangkang.

Penulis dapat menilai kekadang approachnya dan pendapatnya terhadap sesuatu isu tidak di sukai oleh setengah tengah blog pro kerajaan. Ada yang meramalkan beliau pro puak pembangkang.

Sebenarnya UMNO perlukan seseorang seperti Dato Saifuddin. Beliau pernah berhujah dengan tenang dengan 3 panelist dari puak pembangkang termasuk moderator rancangan itu sendiri.

Maaf cakap. YB Khairy Jamaluddin, YB Dato Saifuddin Abdullah, YB Datuk Dr Puad Zarkasi, Ustaz Fathul Bari pemindato baik dan berani dari UMNO. Penulis juga meminati Datuk Dr Fidraus, bekas Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang. Mereka sanggup berhujah di Kelantan. Yb Datuk Ir Idris Haron dari Melaka pun berdebat hebat di Parlimen dan ceramah tetapi perlu berdepan dengan penyokong PAS yang `gila gila dan suka boo sebelum bercakap lagi’. Datuk Azeez Rahim dan Prof Madya Redzuan Tee kena belajar bersabar apabila berdialog dengan penyokong tegar PAS. UMNO perlukan ramai pemindato seperti di atas. Datuk Ahmad Maslan dan lain hanya berapi depan orang UMNO sahaja.

No comments:

Post a Comment