Friday 12 July 2013

PENGARUH DAP AKAN BERKEMBANG DI CHENG MELAKA

PENGARUH DAP AKAN BERKEMBANG DI CHENG MELAKA

Kawasan Cheng pesat membangun. Perumahannya pesat dibangunkan. 5 tahun dahulu tiada bank pun. Sekarang sudah ada Maybank, BSN, Bank Muamalat, CIMB, Alliance Bank, HSBC dan Arab Malaysian. TESCO pun bertapak di sini.

OLD TOWN WHITE COFFEE akan beroperasi di kawasan berhampiran TESCO Cheng tidak lama lagi. KOPITIAM ini sedang di dalam renovasi. Ini lah yang penulis gusarkan. KOPITIAM ini dikatakan ada kaitan dengan keluarga Ngeh, orang kuat DAP Perak.

Di sisi lah sessi perbincangan dan perancangan politikus Cina untuk mempengaruhi kaum Cina menentang BN dan membenci orang Melayu. Dahulu makanannya tiada pengiktirafan halal tetapi setelah di `highlight’kan kehalalannya, sijil HALAL sekarang sudah ada. Blogger blogger pro pembangkang dan NGO Melayu dan Islam, kebanyakannya `membaikot’ kopitiam OLD TOWN WHITE COFFEE. Penulis dan keluarga sudah lama menjauhi kopitiam ini kerana kehalalannya diragui. Pekerja dan pelayan kopitiam kebanyakan bukan beragama Islam dan orang tempatan. Kita perlu menyokong kempen mereka.


Jesteru itu, orang UMNO dan BN perlu senantiasa memerhatikan KOPITIAM ini. Orang Melayu Islam Cheng khasnya, minta jauhi KOPITIAM ini. Bisnes dan keuntungan yang diberikan kepada mereka, akan digunakan kembali untuk `membunuh’ BN, UMNO dan Melayu Islam.

No comments:

Post a Comment