Tuesday 16 September 2014

PRK PENGKALAN KUBUR


PAS sudah mengerakkan jentera pilihanraya tahap  `gear keempat’ walaupun baru 3-4 hari penamaan calon.

Pengundian telah di tetapkan pada 25 September 2014 iaitu bersamaan dengan hari Khamis. Kerajaan Negeri Kelantan telah mengistiharkan hari cuti peristiwa pada hari tersebut. Mengapa dan kenapa?

Mungkin PAS mahu pengundi yang bekerja di luar Pengkalan Kubur, seperti pengundi yang berkerja di Kota Bahru, lebih mudah balik kampong untuk mengundi. PAS mahu setiap undi dari pengundi berdaftar.

Sebelum itu, jentera PAS telah membawa turun Tok Guru Nik Aziz yang sedang keuzuran, turun ke Pengkalan Kubur semasa Hari Penamaan Calon dan Kempen. Saya melihat PAS terdesak untuk menyakinkan pengundi dan penyokong bahawa PAS masih hidup, tidak berpecah, masih kuat, Ulamak masi menyegat, masih dihormati dan calon nya sewibawa dengan calon BN, Mat Razi Mat Ail.


Seperkara lagi, calon PAS ini didapati menjauhi media. Mengapa dan kenapa?

Saya merasa ini adalah untuk mengelakkan beliau melakukan kesilapan ketika di temuramah yang boleh menjejaskan undi PAS. Dengan beberapa `fakta was was’ yang sedang di belenggui Wan Rosdi, mengelak media adalah jalan terbaik.

Saya merasa pelik dan hairan apabila seorang calon tidak mahu publisiti. Calon bebas, Izat Bukhairy dengan senang hati beliau di temuramah oleh pemberita.

No comments:

Post a Comment