Monday 7 January 2013

ATM..TEMENGGONG KANANG ANAK LANGKAU DAN MAT SABU



ATM akhirnya telah mengalahkan Kelantan melalui sepakan penalti di dalam Pertandingan Piala Sultan Ahmad Shah pada malam 5 hb Januari, Sabtu yang lalu di Stadium Shah Alam. Tahniah kepada ATM dan boleh disifatkan sebagai misi membalas dendam. Permulaan yang baik buat ATM yang akan mengharungi Liga Super 2013 ini. Penulis menganggap ATM bukan saja gah mempertahankan negara malah bergaya di arena sukan. Tahniah kepada Pengurusan dan Pemain ATM.
Kejayaan ATM di dalam arena bolasepak Negara juga harus ditujukan kepada pahlawan Negara, mendiang Datuk Temenggong Datuk Kanang Anak Langkau yang meninggal dunia baru baru ini. Beliau telah diberikan Upacara Penghormatan pada hari Sabtu dan Pengkebumian Negara pada hari Ahad. Besar sunggoh peranan beliau mempertahankan Negara dari ancaman komunis. Penulis terbaca beliau sungguh berani dan turut cedera di dalam pertempuran dengan komunis.
Negara mengiktiraf Mendiang Datuk Temenggong Kanang sebagai pahlawan tetapi ada  segelintir masyarakat khasnya Mat Sabu dan pengikut pengikutnya berkata sebaliknya. Komunislah sebenarnya penuntut kemerdekaan Negara.
Semoga Negara Malaysia terselamat daripada ancaman manusia berfikiran seperti Mat Sabu. Amin 

No comments:

Post a Comment