Friday 21 September 2012

KECELUPARAN DAP HIKMAH KEPADA BN

sekadar pandangan...
Keceluparan DAP yang mengatakan umat Islam membuang banyak masa memprotes filem anti Islam dan menghina Rasullulah, membawa hikmah kepada BN.
Rakyat Melayu Islam khasnya bangkit memprotes kenyataan Pengerusi DAP Perak. Kenyataan beliau meng`confirm'kan lagi pendirian DAP yang anti Islam.
Ekoran daripada itu, umat Islam khasnya ahli, penyokong and pengundi atas pagar, WAJIB menolak DAP dan PKR dan seterusnya sokong dan undi BN.
DAP, bukan tidak peka dengan kesan politik tetapi ALLAH `kunfayakum'kan DAP supaya membuat kesilapan dan keceluparan. Semua parti sekarang di dalam sikap berjaga jaga dan berhati hati di dalam tindak tinduk kerana `salah cakap dan bertindak', boleh menyebabkan rakyat marah dan hilang undi.
DAP, secara nyata sedang `demage control' di dalam kes terdahulu iaitu pendirian DAP dan Karpal Singh yang tidak membenarkan dengan apa cara pun, melaksanakan hukum hudud. Kini kenyataan Ngeh yang menyebabkan kemarahan umat Islam Malaysia. Ngeh boleh bersikap  diam jikapun beliau tidak bersetuju dengan tindakan Pemuda UMNO dan PAS yang bercadang mengadakan demonstrasi aman Jumaat ini. Himpunan Bersih dan Himpunan Janji Demokrasi tidak pulak membazir masa.
Pada pandangan saya, semakin mudahlah BN merampas kembali Selangor dan Pulau Pinang yang pengundi Cina agak dominan.


No comments:

Post a Comment