Friday 21 September 2012

TAHNIAH TAN SRI MUHYIDDIN, TERUSKAN EMPANGAN LANGAT2

Kerajaan BN terus membuat persiapan untuk melaksanakan projek Empangan Langat2 walaupun dibantah oleh Kerajaan Selangor terajuan PKR. Kerajaan BN berpendapat empangan ini perlu dilaksanakan untuk mengelakkan krisis air bersih berlaku di Lembah Kelang dan Putrajaya.Tender pembinaan empangan ini akan dikeluarkan tidak lama lagi.
Tahniah. Penulis memuji tindakan Jawatankuasa ini yang dipengerusikan oleh TPM Tan Sri Muhyiddin.Pada hemat penulis, Kerajaan BN meneruskan projek ini kerana BN yakin akan merampas Selangor daripada PR. Sikap optimis ini dipuji kerana ia akan terus memberikan tekanan kepada TS Khalid Ibrahim.
Inilah salah satu contoh tindakan BN yang optimis, yakin, berani dan `calculated risk' tetapi dengan tujuan murni iaitu pembekalan air bersih kepada rakyat jelata.
Selain daripada keyakinan BN merampas Selangor dari PR, BN sudah bersedia menghadapi tindakan undang undang oleh PR. BN mesti bermatian melawan Kerajaan Selangor. Kalau perlu sila guna strategi Anwar Ibrahim di dalam kes Liwatnya. BN boleh minta tanggoh perbicaraan melebihi 50 kali, boleh minta tukar Hakim beberapa kali, minta `perbicaraan di dalam perbicaraan', berbelanja wang untuk mengimport peguam handalan dan juga monta sokongan rakyat Selangor dan Malaysia.

No comments:

Post a Comment