Saturday 8 September 2012

USTAZAH ABBY ABADI SEORANG `WINNABLE CANDIDATE’ DI KELANTAN


sekadar pandangan...

Penulis merasa Ustazah Abby patut di beri peluang kerana beliau ada penyokong tersendiri. Peminat dari dunia artis masih ada yang meminati dan mengikut perkembangannya. Lagi pun Ustaz Azhar Idrus menolak menjadi calon PAS.

 

Abby Abadi dikatakan mampu menarik pengundi atas pagar selain daripada mengukuhkan kestiaan ahli dan penyokong PAS dan Pakatan Rakyat sedia ada.

 

Tidak salah juga jika penulis katakan Ustazah Abby di jadikan satu produk bagi PAS untuk menaikan kegairahan PAS di mata pengundi. Produk PAS semakin menurun di dalam pasaran (sebabnya banyak sepertimana dibahaskan di penulisan sebelum ini) ataupun `declining stage’. PAS kena buat `product improvement’ atau `product rebranding’ supaya produk PAS berada di pasaran. Bergabung dengan DAP dan PKR boleh dianggap `product improvement’. Begitu juga menukar menjadi Negara Berkebajikan daripada Negara Islam.

 

Ramai yang bersetuju jika kita katakan Ustazah Abby merupakan talian hayat tambahan bagi PAS. Betul tak? Kerana Dr Asri ada komen yang bermaksud `PAS memilih untuk menjual body dan kejelitaan daripada ilmu agama’ untuk terus dirancak di gelanggang politik. Ada kebenarannya. Aishah yang `gemuk’ dan bersuami tidak sepopular Abby.

 

PAS perlu memperlengkapkan ilmu agama kedada Abby dengan segera supaya apabila ia berceramah, beliau kelihatan berilmu.

 

Banyak kemungkinan akan berlaku kerana dalam ilmu pemasaran, `nothing is rght or wrong’.

1 comment:

  1. abby dijadikan symbol sex oleh pas. org ramai hadir ke ceramah pas yg layu selama ini kerana adanya abby(janda meletup).mereka meminta no HP dan signature. ustaz pas apa lagi. ada yg ingin pasang badan.

    ReplyDelete