Thursday 21 August 2014

PENSWASTAAN PARTI ISLAM SEMALAYSIA....


Kebelakangan ini banyak berita tentang penswastaan. Terkini MAS sudah di jadikan sebuah syarikat pensendirian dan di keluarkan dari Bursa Malaysia. MAS menjadi milik penuh Khazanah Nasional Berhad. Dahulu ada cerita cerita MAS hendak di swastakan kepada Tan Sri Syed Mokhtar tetapi tidak menjadi kenyataan. Tun Dr Mahathir pun bertanya samada MAS ini di swastakan atau di nasionalisasikan. DS Najib yang buat pengumunan dan CEO Khazanah Nasional Berhad menyokongnya, diam seribu bahasa. MAS memang perlu bantuan segera sebelum masuk ICU.

Penswastaan sebelum ini dilakukan oleh Pejabat Peguam Negara. Pada pendapat penulis, Peguam Negara telah membuat keputusan yang tepat kerana ia akan mengelakkan tohmah oleh Anwar Ibrahim yang Kerajaan yang ingin menyusahkan dan memejanrakan Anwar Ibrahim di Pengara Sg Buluh, Pendakwaaan telah di swastakan pada Tan Sri Dr Shafiee Abdullah. Kelazimannya, penswastaan projek adalah untuk mencapai effisensi dan kejayaan.

Kini Parti Islam SeMalaysia pun sudah di swastakan kepada DS Anwar Ibrahim. Key management nya sudah di ambilalih oleh kuncu kunco Anwar Ibrahim dan bergelar Anwarinas. Sebab itu di dalam kes U TURN sokongan oleh PAS terhadap Tan Sri Khalid, Anwar Ibrahim yang membuat keputusan walaupun Majlis Syura Ulamak dan Presiden PAS telah menyatakan sokongan pada Tan Sri Khalid.

Marilah kita berdoa dengan penswastaan PAS kepada Anwar Ibrahim dan PKR ini, PAS akan lebih maju di dalam politik agama, bangsa dan negara. Take beer.

No comments:

Post a Comment