Saturday 16 August 2014

UMNO KETAWA. RAKYAT MENANGIS


Penulis merujuk kepada postor `UMNO KETAWA. RAKYAT MENANGIS' yang di bawa oleh NGO Cina dan petunjuk perasan terhadap MB Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim, yang menuntut beliau letak jawatan.

Pada pendapat peribadi saya, memang UMNO sedang ketawakan rakyat Selangor menangis. Ini adalah kerana mereka sendiri yang memilih Pakatan Rakyat yang menjanjikan perubahan ketika PRU12 dan 13. Perubahan yang telah dan sedang di bawa oleh Pakatan Rakyat adalah sangat membahagiakan rakyat.

Dengan cuaca yang panas serta kemarau yang panjang, Selangor di landa krisis air yang teruk. Peniaga kecil dan pelabur besar terjejas dengan catutan air. Berkaitan dengan air, Selangor merekodkan kejadian denggi melebihi 31,000 kes daripada 60,000 keseluruhan kes di  Malaysia. Ia dikatakan berlaku apabila rakyat Selangor menyimpan air sebagai bekalan.

Rakyat Islam Selangor boleh berbangga dengan prestasi mereka. Pertumbuhan surau sama rancak dengan pembukaan gereja serta  pusat urut,pelacuran  dan judi. Penjualan arak berluasa sehinggakan 7 Elevan berani menjual arak di kependudukan majoriti Islam. Diberitakan seorang bekas ADUN DAP telah ditahan SPRM di atas kesalahan pengeluaran lesen perjudian di Selangor. Rakyat Selangor amat gembira apabila Datuk Dr Hassan Ali di pecat PAS kerana melakukan serbuan serbuan ke atas pusat perjudian tersebut.

Satu artikel menyatakan Selangor di dalam Pakatan Rakyat, ADUN bukan Islam lebih ramai dari ADUN Islam dan semestinya alutujunya menitikberat kebajikan kaum Cina dan India. Mereka meminta peruntukan yang sama memperbaikirumah ibadat masing masing. Kesesamarataan di juangkan.
Pengurusan sampah pepejal adala `first casulty’ projek BN yang di `baiki labu’ oleh Kerajaan Pakatan Rakyat. Hasilnya amat baik. Sampah sarap tidak terurus. Penyakit merebak. Rakyat marah. Negeri bersi berubah menjadi negeri kotor. Rumput rumput segar tumbuh tidak terurus. Pemandangan bertambah teruk kerana tiada penyelengaraan.


Rakyat  Selangor tidak boleh salahkan UMNO dan BN. Itu kehendak rakyat sendiri. Ada hikmahnya apabila rakyat boleh buat berbandingan di antara pentadbiran BN dan Pakatan Rakyat. Sultan Selangor telah memberikan peluang agar Kerajaan yang meyayangi agama, bangsanya dan negaranya mentadbir Selangor, tetapi para ulamak PAS yang cerdik pandai, tidak menyahutnya. PAS lebih suka suasana yang tegang dan agamanya diperkotakkatikkan serta negara nya di burukkan oleh rakyatnya sendiri. Mungkin azabnya amat berat dihari kemudian.

No comments:

Post a Comment