Friday 15 February 2013

DS ANWAR KATA DS NAJIB SILAP KETIKA MELAWAT GAZA


DS ANWAR KATA DS NAJIB SILAP KETIKA MELAWAT GAZA
Diberitakan DS Anwar mengulas lawatan DS Najib ke GAZA sebagai kesilapan besar kerana berjumpa dengan seorang pemimpin sahaja iaitu Ismail dari HAMAS dan tidak Mahmood Abbas.
DS Anwar pandai berkata kata tetapi pernah ke kita terfikir perkara yang sebenarnya berlaku? Siapakah yang menjemput DS Najib ke Gaza? Kita kenalah jumpa orang yang jemput kita datang ketempatnya. Takkan nak pergi rumah orang yang tidak jemput kita.

DS Anwar sendiri yang dikatakan popular di Negara Arab dan khasnya sekutu baiknya Israel, sendiri tidak melawat Gaza atau Palestin. Israel tentu akan memberikan kelulusan melawat Gaza dan Baitulmuqadis tanpa masa tertentu. DS Najib hanya dibenarkan 6 jam sahaja. Pergilah hulurkan bantuan kepada penduduk Gaza untuk sekurang kurangnya hilangkan tanggapan orang ramai yang DS Anwar seorang pro Isreal.

Mungkin juga atas faktor keselamatan atau jarak diantara Gaza dan Baitulmuqadis. Yang pasti Gaza lah tempat yang diserang hebat oleh tentera udara Israel tempoh hari. Bekalan kemanusiaanpun di salurkan pada penduduk Gaza.

No comments:

Post a Comment