Friday 22 February 2013

SULTAN SELANGOR PERKENAN PERMOHONAN PEMBUBARAN DUN SELANGOR TETAPI DENGAN TERTIB DAN TERATUR


SULTAN SELANGOR PERKENAN PERMOHONAN PEMBUBARAN DUN SELANGOR TETAPI DENGAN TERTIB DAN TERATUR
Diberitakan TS Khalid Ibrahim telah mengadap KeBawah Duli Tuanku Sultan Selangor memajukan permohonan untuk membubarkan DUN Selangor. Blog blog mengesahkan yang Sultan Selangor telah memberikan perkenan Tuanku tetapi dengan nasihat supaya ia dilakukan dengan tertib dan teratur.
Sebulan yang lalu, TS Khalid mengatakan beliau akan membubarkan DUN pada 22hb Februari 2013. Sama samalah kita menunggu `janji’ TS Khalid Ibrahim itu. Harap harap janji ini ditepati dan tidak janji beliau mengenai elaun ibu tunggal dan pra sekolah.
Para penganalisis mengesa biarlah Selangor mengadakan PRU serentak seluruh Negara dan ini menjimatkan perbelanjaan Negara. Tetapi MB Selangor ini `famous’ dengan gimik tidak bertempat dia. Ada sahaja idea untuk sebab kelainan. Semua tahu yang lambat laun, parlimen perlu dibubarkan, mungkin sebelum Mac atau April 2013.
Jikalau MB Selangor begitu yakin dengan sokongan rakyat Selangor, beliau perlu bersikap `anytime and any place and eve rready’.
Pengerusi SPR memberi komen yang MB Selangor berhak mencadangkan pembubaran DUN tetapi SPR berhak menetapkan tarikh penamaan calon dan pilihanraya.

No comments:

Post a Comment