Sunday 13 October 2013

MUSIM HAJI SEMUSIM DENGAN PEMILIHAN UMNO. ADVANTAGE PADA DS KHIR JAMIL ATAU DATUK AZEEZ?


Pemlihan UMNO diadakan semusim dengan musim haji. Hari Raya Adiladha jatuh pada hari Selasa 15 Oktober 2013, Pemilihan UMNO di adakan pada 12 dan 19 Oktober ini.

Datuk Seri Khir Jamil adalah Menteri bertanggungjawab mengenai Agama Islam termasuklah urusan haji dan Tabung Haji. Datuk Azeez And Rahimpula Pengerusi Tabung Haji. Kedua dua mereka orang Kedah dan bertanding merebut atu slot ahli Majlis Tertinggi UMNO.

Datuk Seri Khir berada di Mekah untuk memantau urusan jemaah haji Malaysia secara peribadi. Beliau rasa amat mustahak beliau berada di sana dan mungkin meminta `orang'nya berkempen untuk beliau. Beliau bertawakal.

Datuk Azeez pula pada kelazimannya menjadi orang pertama turun padang membantu mangsa perang atau gempabumi mahupun banjir. Kali ini, beliau tidak ke Mekkah tetapi berhadapan denan para perwakilan UMNO. Beliau menunggu di Malaysia dan jika ada jemaah haji yang meninggal dunia di Mekah/Madinah,beliau akan menziarah keluarga Allahyarham/Allahyarmah dan menghulurkan bantuan.

Pada penulis, dengan izin Allah serta sudah berkerja sekian lama dengan akar umbi UMNO serta keperibadian yang baik, memungkinkan kemenangan seseorang. Ada calon sibok tiga tahun sekali. Ada calon yang buat kerja sukarelawan tetapi minta pulangan publisiti.

Berserah pada ALLAH

No comments:

Post a Comment