Thursday 10 October 2013

PENCACAI UMNO MELAKA GEMBIRA DAN SELESA BERKERJA SEKARANG


Umum tahu, PRU13 yang lalu, Datuk Seri Mohd Ali Rustam (Dato Ali) bertanding di Parlien Bukit Katil dan semestinya faham, jika menang, Dato Ali berkemungkinan besar akan dilantik menganggotai Kabinet. Pada saat tersebut, pencacai Dato Ali sedih dan pencacai DW Ir Idris Haron gembira sakan.Kontraktor kegemaran Dato Ali mula mencari `alignment baru'. Broker broker projek mencari orang rapat dengan bakal KM baru.

Malangnya, Dato Ali tewas dan pencacai DW Ir Idris dan pihak lain terpaksa menunggu sedikit masa. Kelibat Dato Ali senantiasa berada di Melaka. Ini merimaskan banyak pihak termasuklah KM baru, ahli politik dan pegawai kerajaan. Sejak PRU13 pada 5.5.2013 sehingga 7.10.2013, keadaan serba salah, banding membanding prestasi dan kekekokan di dalam majlis rasmi jelas kelihatan.

Mujurlah Dato Ali dilantik menjadi Pengerusi PUNB dan minggu lepas (7 Oktober), beliau dilantik menjadi senator.

Kedua dua jawatan ini memerlukan Dato Ali sibuk di Kuala Lumpur dan kurang sedikit tumpuan dan kelibat di Melaka.Ini melegakan ramai pihak termasuk Ketua Menteri, politikus dan pegawai kerajaan.

Rumusannya, semua pihak termasuk UMNO lebih selesa bekerja tanpa terlalu banyak rujukan, minta restu dan nasihat serta hormati boss lama. Mungkin Pengerusi MTEN pun patut di ambilalih terus oleh DW Ir Idris. Banyak cerita yang kurang enak didengar tentang MTEN ini. Jawatan MTEN baik tetapi terlalu banyak prasangka buruk.

No comments:

Post a Comment