Wednesday 13 August 2014

PAS UGUT 3 PARTI SEKALI GUS. PANDAI


Pas letak jawatan jika Khalid lantik ADUN UMNO jadi Exco


SHAH ALAM 13 Ogos - Pas Selangor akan keluar daripada pentabiran kerajaan negeri Selangor jika Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim melantik Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) daripada UMNO untuk menyertai Exco kerajaan negeri.


Pesuruhjaya Pas negeri, Iskandar Abdul Samad berkata, buat masa ini Pas masih sebahagian daripada parti komponen dalam pakatan pembangkang dan akan menjaga kepentingannya dalam kerajaan negeri itu.

"Kami masih membawa semangat pakatan rakyat dan berpegang kepada prinsip-prinsipnya.

"Pas juga tidak akan menuntut Adun PAS dilantik sebagai exco (dalam pentabiran kerajaan negeri Selangor sekarang)," katanya dalam satu kenyataan hari ini.
Abdul Khalid yang dipecat sebagai ahli PKR dilaporkan berkata pihaknya masih boleh meneruskan pentadbiran kerajaan negeri bersama empat Exco Pas. - BERNAMA


Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Politik/20140813/po_18/Pas-letak-jawatan-jika-Khalid-lantik-ADUN-UMNO-jadi-Exco#ixzz3AG5Yqufh
© Utusan Melayu (M) Bhd 


KOMEN  PENULIS

PAS berperangai seperti Israel. Dalam satu masa PAS mengugut 3 parti iaitu UMNO, PKR dan PAS. PAS mengugut jika Tan Sri Khalid melantik wakil UMNO menganggotai Barisan EXCO, PAS akan letak jawatan. Kenapa tamak sangat PAS ini. Pada penulis, PAS ini tidak mahu kelihatan bodoh di kalangan rakyat. Wakil BN ramai yang berpengalaman dalam pentadbiran dan politik. Takut PAS tenggelam.


PAS tidak bersyukur dengan aktiviti dan perjuangan UMNO memertabatkan Islam di Malaysia.

6 comments:

  1. PAS dah mula mendabik dada..baru sikit Tuhan bagi nikmat..dah nampak dah..

    ReplyDelete
  2. Tutup kilang arak...jgn jual arak Kat seven e .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itulah antara sebab utama pas tolak dari menerima jwt mb selangor... takut diminta tutup kilang arak yang mana itu menjadi bahan cercaan mereka terhadap umno sewaktu berkempen...
      Umno banyak beralah dgn kebebalan pas ni... kerana umno lemah dlm segala hal...

      Delete
  3. Jgn berkata begitu dan jgn sombong sesama umat nabi Muhammad.      5 Votes


    Saudara-saudaraku muslimin…
    Sombong dan takabbur adalah sifat Iblis lantaran ia memprotes perintah Allah. Jelas dalam firman Allah dalam Surah Al Baqarah ayat 34 yang bermaksud ;

    “Dan ketika Kami berfirman kepada malaikat: “Tunduklah (beri hormat) kepada Nabi Adam”. Lalu mereka sekaliannya tunduk memberi hormat melainkan Iblis; ia enggan dan takbur, dan menjadilah ia dari golongan yang kafir.”
    Sombong dan takabburnya manusia menghilangkan kemuliaan, bahkan membawa kehinaan akibat tidak mahu mendengar nasihat atau pantang menerima teguran menyebabkan keangkuhan semakin menyerap di hati, rasa bangga diri, konon dia sahaja manusia  terbaik di muka bumi. Tapi beringatlah sifat tinggi diri dan hidung tinggi tiada tempat di sisi Allah dan di Akhirat jua…
    Ada pepatah mengatakan “ilmu itu akan hilang di antara malu dan sombong. Ilmu merobohkan segala keluhuran seperti banjir merobohkan bangunan…”
    Rasulullah s.a.w bersabda maksudnya:
    “Tidak akan masuk syurga orang yang ada sifat sombong sebesar biji sawi dalam hatinya”
    Para bijak pandai hukama’ mengatakan “ tidak akan kekal kekuasaan yang disertai dengan kesombongan…”
    Allah berfirman dalam Surah Al-Qashas : 83, yang bermaksud :
    “Itulah negeri akhirat yang kami sediakan bagi orang-orang yang tidak bertujuan hendak mendapat pengaruh (kemuliaan) dan kerosakan di muka bumi dan itulah kesudahan yang baik bagi orang-orang yang bertaqwa”
    Ayat di atas menggambarkan bahawa kenikmatan dan ganjaran-ganjaran baik hanyalah untuk orang-orang yang sentiasa tawaduk (merendah diri) dan bertakwa kepada Allah yang bakal diberikan Tuhan Yang Maha Agung pada akhirat kelak.
    Allah berfirman dalam Surah Al-A’raf ayat 146, maksudnya :
    “Aku akan memalingkan (hati) orang-orang yang sombong takbur di muka bumi dengan tiada alasan yang benar dari (memahami) ayat-ayatku (yang menunjukkan kekuasaanku); dan jika mereka melihat sebarang keterangan (bukti), mereka tidak beriman kepadanya, dan jika mereka melihat jalan petunjuk, mereka tidak mengambilnya sebagai jalan yang dilalui. dan sebaliknya jika mereka melihat jalan kesesatan, mereka terus mengambilnya sebagai jalan yang dilalui. yang demikian itu, kerana mereka mendustakan ayat-ayat kami dan mereka sentiasa lalai daripadanya”
    Ada lagi pepatah lain….
    “Yang sombong hanyalah orang-orang yang hina dan yang mahu bertawaduk itu hanya orang-orang yang mulia”
    Rasulullah s.a.w bersabda lagi :
    ”Ada tiga perkara yang menyebabkan kebinasaan: terlalu bakhil, menurut hawa nafsu dan menyombongkan diri”
    Firman Allah Taala dalam Surah Luqman : Ayat 18, Maksudnya :
    “Dan janganlah kamu memalingkan mukamu kepada orang lain dan janganlah kamu berjalan di muka bumi dengan berlagak sombong. Sesungguhnya Allah tidak suka orang-orang yang sombong takbur, lagi membanggakan diri.”
    Di dalam satu hadis sahih dinyatakan balasan bagi orang-orang yang sombong, bangga diri, takabbur dan sumpamanya itu Allah akan bangkitkan mereka sebesar semut pada pandangan orang lain dengan penuh kehinaan di Padang Mahsyar dan akan dipenjarakan dalam penjara bernama Bolas di sebuah lembah yang dipanggil Habhab di dalam neraka.
    Wallahu a’lam….Moga mendapat manfaat berterusan…

    ReplyDelete
  4. Dont fall into Anwarian (in Pas) trap... Soon Ull hear from top Pas leader (Anwarian sect) presure Hj Hadi... These is Anwar strategy to create unrest situation between Pas & Umno..as usual... cooperation between these 2 parties ..is the last thing he wants to see... Anwar been the batu api and put liies..to Pas for long thru..his proxy in Pas.. Ulama ..pls wake up... dreaming is not in haq... reality is that U re grouped urself with Liberal..LGBT..and Syiah... wake up..wake up wake up

    ReplyDelete
  5. http://www.thestar.com.my/News/Nation/2014/07/06/Khalid-I-will-work-with-anyone-including-BN/
    SHAH ALAM: Selangor Mentri Besar Tan Sri Khalid Ibrahim has indicated his willingness to “work with anyone” for the benefit of the state.

    “If it benefits the people, I will work with anyone. I will work with the Japanese; the Koreans. I will work with BN (Barisan Nasional),” he said in reference to the supposed displeasure of some PKR, DAP and PAS members over his collaboration with the Federal Government on the restructuring of Selangor’s water industry.

    ReplyDelete