Tuesday 11 June 2013

AHLI PARLIMEN PEMBANGKANG BAIKOT SESSI TAKLIMAT & TANGGONGJAWAB AHLI PARLIMEN



Kesemua ahli parlimen (kecuali Ahli Parlimen Bakri dari DAP) pembangkang baikot sessi taklimat mengenai Parlimen dan tanggongjawabnya semalam.

Salah satu agenda yang mustahak diberikan penerangan oleh Speaker Dewan rakyat ialah Ahli Parlimen  mesti angkat sumpah di Majlis Angkat Sumpah yang dijadualkan berlansung pada 24Jun 2013 nanti.

Jika tidak angkat sumpah, ia menyalahi peraturan Dewan dan mereka tidak dibenarkan menghadiri sessi Dewan Rakyat. Kelayakan mereka akan gugur jika mereka tidak angkat sumpah dalam tempoh 6 bulan daripada tarikh angkat sumpah 24 Jun 2013.

Marilah, sekali sekala, BN pula  buat kecoh sikit. Ayuh bentangkan semula Akta ISA atau AKTA SOSMA penambahbaikan atau AKTA DERKAHA  dll di dalam tempoh tersebut. Speaker Dewan Rakyat pula buat hal sikit. Tidak free hendak adakan Majlis Angkat Sumpah dalam tempoh 6 bulan. Biarkan semua kerusi oleh Ahli  Parlimen pembangkang di isitihar kosong. BN kena `test’ the Akta untuk tujuan pendidikan dan juga strategi politik. Jangan ambil peduli apa mereka akan kata kerana selama ini mereka tidak berkata baik kepada kerajaan.
Penulis rasa  mereka tidak berani. Penulis ramalkan mereka akan berduyun duyun mengangkat sumpah. Marilah kita ketawakan gelagat puak PAS PKR DAP. Setakat hari ini, rakyat dan BN asyik menonton sahaja `kretiviti’ puak pembangkang. Kita asyik kena serang sahaja. Belum sempat hendak melawan, diserang dengan isu baru. Penulis boleh kata BN ini lemah `cangnok’

No comments:

Post a Comment