Saturday 22 March 2014

MAJLIS SELAWAT MERAHMATI RAKYAT, PUTRAJAYA DAN MALAYSIA.


Alhamdulilah. Di dalam kesibokan dengan tugas harian, kita sempat melapangkan masa ke Konsert Selawat Perdana: Malam Cinta Allah dan Rasul yang di adakan di Dataran Masjid Putrajaya malam tadi 21 Mac 2014. Lebih kurang 500,000 pencinta Allah dan Rasul hadir dan bertasbih dan berselawat.

Para penjawat awam sibok dengan urusan pentadbirannya. Mahasiswa sibok mentelaah buku. Para peniaga Pasar Malam gigih mencari rezeki. Ahli sukan sibok melatih. Para petugas BN/UMNO  berkempen di PRK Kajang. Perdana Menteri sibok dengan urusan pentadbiran Negara dan terkini di dalam misi mencari pesawat MH370 yang hilang sejak 14 hari yang lalu. Namum semua mereka yang mencintai Allah dan Rasul, bergegas ke Dataran untuk berselawat beramai ramai bersama Habib Syech Abdul Qadir Asseqof dan mendoakan untuk permudahkan pencarian MH370, persegerakan perjumpaan pesawat serta kesejahteraan penumpang dan anak kapal.


Majlis seumpama ini wajib menjadi amalan buat pentadbiran Datuk Sri Najib. Banyak keberkatannya dan kita wajib percaya akan bertambah kesejahteraan dan kerahmatan Malaysia ini, rakyatnya serta Putrajaya, pusat pentadbiran negara.


Semoga segala malapetaka (nahas kapal terbang, jalanraya dan lautan, gempa bumi, banjir atau puting beliong) berkurangan, tekanan dan dugaan dari golongan anti Islam terhapus, para pengkritik dan penghina Islam akan insaf dan menghormati agama Islam, rakyat Islam bersatu padu dan rakyat Malaysia hidup berharmoni. Penulis harap ramai pengundi Kajang termasuk penyokong parti berhemah yang hadir di Majlis Selawat ini akan diberikan hidayah untuk memilih calon yang boleh berkhidmat dengan baik dan partinya menjujung tinggi agama Islam dan menetang keras LBGT, Puralisma, penswastaan kalimah Allah kepada agama lain dll.

No comments:

Post a Comment