Dua
minggu selepas Tragedi MH370 hilang, industri penerbangan Malaysia kehilangan
`confident’ atau terus diuji oleh Allah SWT. 8 Mac 2014, MH370 hilang daripada
bacaan radar Pusat Kawalan Udara. Setelah hampir 17 hari, kemungkinan besar,
pesawat tersebut mengakhiri penerbangan itu di Lautan Hindi Koridor Selatan,
2500 km Bandaraya Perth, Australia.
MAS
terus diuji lagi. Kali ini penerbangan MAS ke Nepal atau Lapangan terbang
Katmandu. Diberitakan semasa sedang mendarat, pesawat tersebut telah dilanggar
oleh sekumpulan itik. Ini menyebabkan lensa lampu telah pecah. Walaubagaimanapun,
pesawat MAS selamat mendarat.
Sehari
lepas itu, sekali lagi, pesawat MAS ke Incheon Korea Selatan tetapi bermasalah dengan kuasa. Penerbangan ini diberitakan di
mendaratkan di Hong Kong untuk mengekalkan kemalangan.
Tidak
cukup dengan itu, pesawat MALINDO untuk penerbangan dari Subang ke Terengganu
telah mengalami kebakaran kecil pada enjin. Juruterbang telah membuat keputusan
untuk berpatah baik ke Subang. Usaha tersebut berjaya.
Pemain
Liga Super Terengganu berada di dalam pesawat tersebut merasa lega apabila
pesawat berjaya mendarat dengan selamat. Pemain dan pengurusan Terengganu baru
sahaja bergembira dengan kemenangan mereka keatas ATM 3-0 (jika tidak silap)
pada malam sebelumnya. Tidak boleh riak bro.
Ya
Allah, jangan lah Engkau terus menduga atau menguji MAS. Sesunguhnya kami dan
keluarga kami tidak terlibat di dalam tragedi MH370, pun tidak tertanggong
melihat dan mendengarnya.
No comments:
Post a Comment