Tuesday 29 July 2014

DR HATTA RAMLI: BEKERJASAMA DENGAN UMNO? I AM OUT



Pas jelas kontroversi Whatsapp - Pendapat - Sinar Harian


Seperti yang ramai sedia maklum, para AJK PAS PUSAT sedang membincangkan, secara informal,  isu berkaiatan dengan kedudukan MB Selangor dan sokongan PAS agar TS Khalid Ibrahim di kekalkan. Sokongan   Tuan Guru Haji Hadi Awang dan PAS itu telah dipertahan oleh Tuan Guru Nik Aziz.


Ekoran daripada itu, PAS Selangor akan membuat ketetapan yang sama untuk memberikan talian hayat kepada TS Khalid yang sedang di desak oleh partinya sendiri PKR agar letak jawatan. Kemungkinan besar, TS Khalid akan pertahankan jawatanya atas sebab prinsip.


PAS sedang bersedia andaikata di usulkan USUL TIDAK PERCAYA di Dewan Undangan Selangor oleh PKR, bagaimana hendak bertindak selaras dengan ketetapan PAS PUSAT. PAS mesti mendapatkan simple majoriti iaitu 29 ahli DUN menyoong melalui 15 kerusi PAS + 12 kerusi BN + 1 kerusi `PKR" + 1 kerusi TS Khalid. Kerjasama dengan BN diperlukan.


Yang nyata Dr Zuhdi mencadangkan kerjasama dengan BN tetapi Dr Hatta Ramli ternyata menolak terus. Hati Dr Hatta Ramli serupa dengan hati Tuan Guru Nik Aziz yang tidak mahu bekerjasama dengan UMNO langsung.


4 comments:

  1. Dr hatta ada kerusi dun di selangor? Ikut dialah nk quit ke apa....

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. Tidak perlu bersangka buruk pada Pas

    Dr Zuhdi: Senario analisis yang pertama:

    “Kalau kita keluar PR kita boleh retain Selangor malah untuk seterusnya. Kita 15 kerusi + TSKI + seorang lagi Adun PKR + 12 Umno, dah bentuk simple majoriti. Umno dalam kenyataannya mutakhir ini boleh terima TSKI jadi MB.

    “Lepas ini kalau DAP, gereja dan non Muslim melalak isu serban, kalimah ALLAH, kita boleh jentik saja mereka. Hujung tahun ini ubah sempadan kembalikan semula kuasa politik Melayu Islam. So mana-mana non Muslim, gereja, kita boleh sergah macam sebelum ini.”

    Jika kamu bersangka buruk pada Pas dan Dr Zuhdi Marzuki, ayat yang tertera di aplikasi Whatsapp AJK Pas Pusat yang terbocor di atas sudah cukup bagi kamu menghukum Pas dan Dr Zuhdi sebagai rasis, penipu dan juga pengkhianat kepada undi bukan Islam.

    Reaksi kamu juga akan sama seperti Dr Hatta Ramli – yang terus membalas mesej Dr Zuhdi dengan nada sinis: “Kerjasama dgn Umno? I’m out” – 13 minit selepas membaca tulisan analisis Dr Zuhdi di Whatsapp itu.

    Tulisan Dr Zuhdi ditulis pada 2:25 pagi manakala respons Dr Hatta yang belum tidur ketika itu ialah pada 2:38 pagi.
    http://siemens-melayumaju.blogspot.com/2014/08/tidak-perlu-bersangka-buruk-pada-pas.html

    ReplyDelete
  4. SAH PKR DAH SEMAKIN TERDESAK MACAM YAHUDI!!!
    POSTED BY SEMUT HITAM ON 7:47 PTG WITH 1 COMMENT SO FAR


    Oleh kerana Khalid Ibrahim tu masih berdegil dan enggan meletakkan jawatan sebagai Menteri Besar Selangor, maka ini sahaja tindakan yang boleh diambil.

    Nampak sangat PKR dah semakin terdesak untuk menggugurkan Khalid Ibrahim disebabkan keGAGALan mereka untuk melaksanakan "Langkah Kajang".


    Maka tindakan yang drastik adalah dengan memberi surat tunjuk sebab untuk mengugut Khalid agar meletakkan jawatan yang disandangnya pada ketika ini. http://semuthitam80.blogspot.com/2014/08/sah-pkr-dah-semakin-terdesak-macam.html

    ReplyDelete