Sunday 20 July 2014

KEKAWAN `GAY TUA' SEDIH DAN TAKUT.


Tradegi MH17 merupakan tindakan kerakusan manusia yang tidak berhati perut, tidak bertamadun dan kejam. Sebuah pesawat komersial pun di tembak jatuh demi mendapatkan perhatian atau membalas dendam keatas kononnya kezaliman orang lain terhadap kumpulannya. Pemberontak atau pemisah Pro Rusia diberitakan bertanggonjawab di dalam tradegi ini.

Pesawat ini mengorban kesemua 295 penumpang dan anak kapal termasuklah beberapa pakar penyelidik HIV/AID, Dr Joep Lange. Kempulan penyelidik ini telah menjalankan banyak kajian dan penyelidikan tentang HIV/AID dan diberitakan berada di peringkat memberansangkan. 

Penulis merasa sedih kerana wabak HIV/AID akan terus merebak kerana para penyelidik akan `start all over again' untuk mencari ubat untuk HIV/AID mahaupun keadah pencegahannya. Mungkin akan mengambil masa sedikit, jika tidak bernasib baik.


Kekawan Gay Tua merupakan golongan yang paling sedih dan takut. Sedih kerana mereka terpaksa membataskan aktiviti mereka kerana wabak ini belum di ketemui ubatnya. Mereka kurang gembira kerana terpaksa`ber riadah' secara berhati hati dan bukan neutral. Dengan terbatasnya aktiviti songsang LGBT ini, bilangan ahli kumpulan mungkin akan `static'. Takut kerana mereka yang sudah dijangkit HIV/AID seakan akan sudah confirm akan mati tidak lama lagi. 

No comments:

Post a Comment