Thursday 17 July 2014

KELAB BOLASEPAK SIBOK `SHOPPING' PEMAIN, JDT ? TMJ SIBOK NAK KAHWIN?


Deman Piala Dunia FIFA sudah berakhir pada 14 Julai yang lalu. Jerman menjuarai Piala Dunia mengalahkan Argentina 1-0. Pasukan Jerman dan Argentina kembali ke negara mereka dan disambut meriah oleh peminat dan penyokong. 

Di pentas Piala Dunia ini, para pemain cuba bermain dengan baik untuk kemenangan pasukan nya dan juga untuk meningkatkan nilai diri. Para pengurus Kelab kelab berhimpun di Brasil untuk melihat, menilai prestasi dan membida / membeli mereka.

Ramai pemain baik telah menerima tawaran Kelab terkemuka. Pemain Colombia, penyaring terbanyak, kemungkinan besar, James Rodriguez akan menyarung jersi Real Madrid. Begitu juga Toni Kroos. Luis Suarez ke Barcelona. Chelsea akan mendapatkan perkhidmatan Sami Khendira dan Diego Costa dan Filipe Luis dan penjaga gol dari Belgium Courtois. Banyak kemungkinan.

Manchester United (ManUtd) sedang berusaha mendapatkan Vidal dan di Maria serta Robben. Pengurus baru ManUtd, Van Gaal yang juga jurulatih Belanda, meninginkan pemain Belanda meyarung jersi ManUtd.  Walaubagaimanapun, pemain ManUtd meladak 9 gol di dalam Piala Dunia melalui Robin van Versie (4 gol) sebagaimana di perincikan di bawah:-

Here is the full breakdown.
Manchester United – 9 goals (Robin van Persie 4, Juan Mata 1, Marouane Fellaini 1, Javier Hernandez 1, Nani 1, Wayne Rooney 1)
Chelsea – 7 goals (Andre Schurrle 3, Oscar 2, Romelu Lukaku 1, Fernando Torres 1)
Liverpool – 3 goals (Luis Suarez 2, Daniel Sturridge 1)
Arsenal – 3 goals (Olivier Giroud 1, Mesut Ozil 1, Joel Campbell 1)
Swansea – 2 goals (Wilfried Bony 2)
Fulham – 2 goals (Bryan Ruiz 2)
Manchester City – 2 goals (Edin Dzeko 1, Fernandinho 1)
Newcastle – 1 goal (Moussa Sissoko)
Crystal Palace – 1 goal (Mile Jedinak)
Norwich City – 1 goal (Leroy Fer)
Stoke City – 1 goal (Peter Odemwingie)
Tottenham – 1 goal (Jan Vertonghen)
Diperingkat tempatan, JDT tidak kedengaran pulak berita membida pemain baik luar negara yang beraksi di Piala Dunia. Mungkin kos nya terlalu tinggi. Tetapi khabar angin bertuip kencang yang JDT sedang menagih khidmat Paulo Rangel, pemain Selangor untuk memperkuatkan jentera serangan. Ini bermakna beberapa pemain nasional akan di gugurkan atau berkhidmat di JDT II. Selain JDT I , JDT II perlu di perkuatkan dengan pemain berbisa. Penulis harap JDT II akan menjadi pasukan top 5 di dalam saingan liga bersama sama dengan JDT I.

Penulis menyokong JDT bukan semata mata penulis anak Muar, Johor  tetapi minat dengan kepimpinan baru iaitu Tunku Ismail Sultan Ibrahim serta corak pengurusan yang berani mencuba pemain luar negara yang baik. Ia berjaya menghidupkan semangat kesukanan negeri. Daripada Tunku Mahkota Johor menghabiskan masa yang tidak berfaedah, baik Tunku memperhebatkan Kelab Bolasepak JDT.

Artikel berkaitan
 http://nasirwise.blogspot.com/2014/07/jdt-akan-kelesuan-selepas-oktober-2014_6.html


No comments:

Post a Comment