Sunday 17 March 2013

1 MILLION PURPLE WALK



Penulis teruja dengan sambutan wanita yang menyertai program 1 million purple walk di seluruh Negara. Lintas lansung di SIRIM Shah Alam menunjukkan perhimpunan wanita yang memberansangkan. Urusetia di Shah Alam berjaya membawa wanita bersatu di dalam 1 million purple walk. Ini juga mengambarkan kebencian wanita termasuk ibu tunggal terhadap Kerajaan Selangor PKR, dengan menghadiri program anjuran Kerajaan dan BN.
PM dan TPM sampai di pentas perasmian di Putrajaya jam 9pagi dan kelihatan ramai pengunjung berebut rebut bersalaman dengan PM dan TPM. Tanda yang baik buat DS Najib dan BN kerana wanita pada amnya menyokong PM dan kerajaannya.
Program ini di selangseli kan dengan nyayian Lagu Perajurit dan peringatan ringkas pengorbanan anggota keselamatan di Lahad Datu Sabah.
Putrajaya berubah warna kepada warna purple atau unggu.Amat meriah.
Penulis pernah mengesyorkan supaya seorang  wanita dilantik sebagai MB atau KM disalah satu negeri sebagai tanda pengiktirafan Kerajaan terhadap wanita. Penulis yakin wanita Malaysia akan terus menyokong BN jika usaha usaha pengiktirafan wanita berjalan lancar. Sekarang ini terdapat 8 orang Ketua Setiausaha Kementerian  wanita, 62 peratus adalah pelajar wanita di pusat pengajian tinggi, GLC juga melatih wanita menjadi ahli pengarah GLC, 65,000 wanita mendapat bantuan AZAM manakala ribuan menefaati bantuan  AIM. Berita baiknya apabila Pembayar hutang terbaik adalah wanita.

No comments:

Post a Comment