Saturday 9 March 2013

OPS DAULAT SUDAH DILAKSANAKAN… OPS TIAN CHUA BILA PULAK?



Penulis senantiasa mengikuti perkembangan semasa di Lahad Datu dari mula penceroboh mendarat di Lahad Datu, perundingan undur atau serah diri yang tidak berjaya, 2 anggota dan kemudian 6 lagi anggota PDRM terkorban, op daulat dilancarkan dan pengumuman DS Najib zon keselamatan di Sabah. Yang paling menyedihkan penulis ialah terkorbannya anggota keselamatan kita dan 2 orang daripada yang terkorban itu diseksa, di penggal kepala, dicungkil mata dan di `ambil’ organ mereka. Sungguh kejam mereka. Amat tepat sekali tindak tanduk Kerajaan Malaysia. Tun Mahathir kata orang Islam yang sebenarnya ialah  tidak melakukan kekejaman seperti seksaan begitu.
Negara sekali lagi di cuit perasaan geram apabila seorang Cina dari PKR Tian Chua mengatakan yang pencerobohan di Lahad Datu dan kematian adalah sendiwara Kerajaan.
Banyak pihak terguris hati dengan kenyataan Tian Chua termasuklah ahli keluarga anggota keselamatan yang terkorban. Banyak sungguh Laporan Polis (jam 6 petang Sabtu sudah ada 204 laporan) dan `demonstrasi aman’ telah dilakukan.
Penulis ingin tahu samada ada atau tidak op Tian Chua?

No comments:

Post a Comment