Thursday 28 March 2013

BRIM2.0 UNTUK RAKYAT BERPENDAPATAN RM3,000 KEBAWAH, BRAIM (BANTUAN RAKYAT ANWAR IBRAHIM) UNTUK SIAPA?




DS Najib Tun Razak sibok menghulurkan BRIM2.0 kepada rakyat Malaysia yang berpendapatan RM3,000 kebawah. Bantuan Persekolahan RM100 untuk semua pelajar sekolah. Juga Baucher Buku RM250 untuk mahasisma dan siswi. Kedai Rakyat, Kedai kain, Kedai Buku dan Klinik 1Malaysia untuk rakyat mengurangkan kos saraan hidup. TRIMA untuk pengusaha teksi. Tabung Penyelenggaran 1 Malaysia diberikan kepada perumahan yang memerlukan penyelenggaran seperti cat dan baik pulih. Dan banyak lagi bantuan untuk rakyat Malaysia.

Dipihak lain pula, BRAIM di laksanakan dan digerakkan. Team Anwar Ibrahim sibok dengan skim BRAIM iaitu Bantuan Rakyat  Anwar Ibrahim. Mereka membantu rakyat rakyat tertentu sahaja. Salah seorang rakyat yang dibantu ialah Mendiang P.Balasubramaniam. PI Bala ini pernah membuat `Statutory Declaration no 1’ yang Najib dan Datin Rosmah terlibat di dalam pembunuhan Altantuya. Esoknya Mendiang membuat `Statutory Declaration no 2 menyatakan bahawa  ’ Declaration no 1’ adalah silap dan dibuat di dalam keadaan tertekan. Mendiang PI Bala kemudiannya lari ke luar negara. Puak dan penyokong Anwar Ibrahim memainkan dan melaungkan `Statutory Declaration no 1’ sahaja di dalam peperangan mereka dengan BN. Lihatlah cara puak ini bermain. Kalau di Singapura, di mana undang undang dan penguatkuasanya amat kekat, puak ini sudah tentu tidak terlepas tindakan.
Di dalam kes Liwat Saiful-Anwar, bapa pengadu, Pak Azlan pun diberitakan menerima BRAIM. Diberitakan oleh blog blog, Pak Azlan telah meminta Saiful berpaling tadah tetapi Saiful tetap dengan pendirian dia. Bapanya meninggalkan rumah dan menyertai PKR. Pak Azlan membuat kenyataan kes Liwat Saiful Anwar adalah komplot orang tertentu.
Diberitakan juga Anwar Ibrahim berjaya me BRAIM secara professional dengan menjadikan bekas Peguam Cara   II, Mohd Yusof Zainal Abiden menjadi penasihat beliau di dalam kes Liwat Siaful–Anwar. Bekas Peguam Cara II itu baru sahaja bersara dan menubuhkan syarikat guaman sendiri dan atas dasar perniagaan dan `cari makan’, tawaran Anwar Ibrahim lumayan. Mohd Yusof ini terkenal dengan membenarkan Anwar Ibrahim meminta penanggohan berpuluh kali di dalam perbicaraan Liwat Saiful-Anwar.

Sekarang ini team Anwar Ibrahim amat sibok menjalankan aktiviti (kerana PRU13 menjelang tiba)  me BRIAM beberapa Pegawai Kanan Kehakiman, salah seorang Datuk Trio, bekas ADUN PKR yang berpaling tadah dahulu, peguam dan polis yang pernah mengendalikan pendakwaan  kes Anwar, supaya berpaling tadah dan membuat kenyataan yang BN, UMNO dan DS Najib berkomplot menjatuhkan Anwar Ibrahim.

Pada masakini, banyak blog blog menulis mengenai penglibatan Anwar Ibrahim dan gengnya di dalam me BRAIM pengganas pengganas Kesultanan Sulu di Lahad Datu. Sultan Kiram III memang di ketahui tidak mempunyai sumber kewangan untuk membuat dialasis buah pinggang pun. Terdapat juga beberapa penulisan mengenai sms diantara Pengganas dengan penBRAIM yang berunding mengenai bantuan wang dan syaratnya.
Sebelum itu, Anwar Ibrahim ada BRAIM pendemostrasi BERSIH1.0, 2.0 dan 3.0.
Sesungguhnya, Anwar Ibrahim ini amat bernasib baik kerana walaupun ia berbuat sesuatu untuk menghancurkan negara, beliau masih bebas berjalan dan menabur fitnah dan janji kosong serta mendapat sokongan kuat penyokongnya.

No comments:

Post a Comment