Sunday 18 May 2014

DOAKAN DYANA SOFYA SEPERTI TUANKU AZIZ


Piliharaya Kecil (PRK) Parlimen Teluk Intan akan berlangsung pada 31 Mei 2014 manakala hari penamaan calon pada 19 Mei 2014. BN menamakan Datuk Mah Siew Keong, Presiden GERAKAN dan DAP mencalonkan Cik Dyana Sofya Mohd Daud sebagai calon masing masing.

Seperti biasa, penulis menyifatkan BN akan menjadi `underdog' untuk mengurangkan majoriti undi DAP atau menang tipis. DAP meletakkan wanita, bangsa Melayu dan muda manakala BN meletakkan seorang lelaki Cina dan berusia. Seorang berpengalaman dalam pentadbiran Kerajaan manakala seorang lagi pentadbiran parti.

Ramai rakan rakan fb marah dan memperli Cik Dyana Sofya dipergunakan oleh DAP untuk menampakkan DAP sebuah parti  multinasional dan bukan parti bangsa Cina.

Penulis berpendirian Dyana bijak menampilkan diri di dalam politik. Beliau tidak perlu berkhidmat lama dalam parti politik untuk menjadi Ahli Parlimen. Hanya memilih `right vehicle at the right time'. Itu kebijaksanaan beliau. Dalam sekelip mata beliau sepopular ahli parlimen season.

Pada penulis, biarkan beliau bergelombongan dengan DAP seketika dan penulis yakin lama kelamaan, beliau akan tahu tabiat dan perjuangan sebenar DAP. Penulis berdoa beliau seperti Tuanku Abdul Aziz Tuanku Ibrahim, mantan Naib Pengerusi DAP yang merasakan DAP berjuang `cakap tidak serupa bikin'. Marilah kita berdoa Dyana mencotohi Tuanku Aziz yang akan mencemplak balik DAP suatu hari nanti.

InsyAllah


No comments:

Post a Comment