Monday 19 May 2014

DULU NURUL IZZAH, SEKARANG DYANA SOFYA LEBIH UMPH


Sebelum ini, fokus bualan di kedai kopi dan kopitiam ialah Nurul Izzah, anak perempuan sulung DS Anwar Ibrahim dan DS Dr Wan Azizah Ismail. Nurul Izzah menerima banyak sokongan dan dua kali menumpuskan Giant BN di Lembah Pantai iaitu DS Shahrizat Abdul Jalil dan Raja Nong Chik. Kedua Giant BN adalahberjawatan Menteri nanum populariti DS Awnar Ibrahim dan bantuan Pakatan Rakyat, kedua Giant BN tumpus. Nurul Izzah amat popular dengan kritikan dan idea sonsangnya.

Kini Nurul Izzah tidak sepopular Dyana Sofya Mohd Daud. Beliau anak Melayu berumur 27 tahun dan menjadi calon wanita Melayu DAP untuk Parlimen Teluk Intan. Betul tidak betual, Dyana berani dengan penampilannya. Tidak bertudung dan berbikini (Dyana menafikannya). Lantang menentang Hudud. Belum berkahwin tetapi `mungkin gossip' yang beliau bersekedudukan. Semua cerita betul dan tidak betul ini menaikkan kepopulariti Dyana.

BN PerakZambry Abdul Kadir mesti berbuat sesuatu memenangkan calon BN. Ini negeri Datuk Zambry. Penulis cadang jangan melakukan serangan peribadi terhadap Dyana kerana ia menambahkan kepopularitian Dyana sahaja.

Sesungguhnya Dyana Sofya sudah mengatasi kepopularitian Nurul Izzah. Mereka bakal berganding di dalam Dewan Rakyat.

No comments:

Post a Comment