Friday 16 May 2014

MAJLIS KESYUKURAN PERKAHWINAN ANAK AHMAD SAID AKAN MENCIPTA REKOD BARU?



Krisis Terengganu berlaku dan alhamdulillah berjaya di diselesaikan segera. Pengajaran daripada kemelut itu ialah UMNO tiada `seni politik' menguruskan pertukaran MB. Penulis setuju jika `tindakan' seumpama itu di kenakan atau dilakukan terhadap PKR, DAP dan PAS serta komponen BN yang kurang ajar. Buat lah.

Salah satu berlakunya kemelut ialah kommunikasi yang kurang baik diantara PM dan MB dan diburukkan oleh tindakan tidak professional oleh SU dan SU Kerja. Andaikata Terengganu terlepas ke PAS hari itu, inilah manusia yang perlu bertanggungjawab. Kommunikasi mengenai majlis perkahwinan anak Datuk Ahmad Said yang dijadual berlangsung pada 17 Mei 2014 ini. Datuk Ahmad minta pertukaran berlaku selepas hari tersebut tetapi tidak dipersetujui kerana seni kommunikasi tadi.

Selepas bermaafan di antara mereka, PM mengumumkan yang beliau akan hadir ke Majlis Kesyukuran Perkahwinan Anak Datuk Ahmad Said di Kemaman pada 17 Mei 2014. Majlis ini akan menjadi perhatian ahli UMNO dan seluruh rakyat Malaysia termasuklah media asing.

Bolehkah Majlis Kesyukuran Perkahwinan Anak Datuk Ahmad Said ini menerima kedatangan tetamu mengatasi Malaysia Book of Records yang dianugerahkan kepada mantan KM Melaka, Datuk Seri Mohd Ali Rustam.?

Dengan publisiti hebat akhir ini, penulis yakin ramai ahli UMNO dari seluruh negara akan hadir. Ia seumpama majlis perpisahan sebagai MB Terengganu. Selain itu ramai pembodek akan berbaris di jalanan untuk menunjukkan diri mereka berada di majlis yang PM hadiri.

Datuk Ahmad Said kena bersedia dengan bekalan makanan yang cukup. Beliau kena bersedia dengan kata kata dan alasan yang akan diperkatakan pada PM. Kalau ada projek bersara pun boleh diutarakan atau bisik bisik pada PM.

1 comment:

  1. yep, setuju sangat. dengar kata sua dah kena tukar sebab komunikasi fail. sorang lagi big saiz suk tak pulak kena tukar. entah la, mcm2 politik elitis umno ni..

    ReplyDelete