Tuesday 1 April 2014

KOJAK:KEPALA BOTAK, JET LI :KUNGFU MANAKALA ANWAR IBRAHIM:HOBINYA.







Penulis hairan dan tidak faham mengapa DS Anwar Ibrahim bersungguh sungguh berusaha melalui perundangan untuk membuang kenyataan alasan penghakiman mantan Yang Arif Tun Abdul Hamid Mohamed yang berpendapat DS Anwar mempunyai kecenderungan homosekual walaupun beliau dibebaskan pada tahun 2008 lagi. Anwar mahu beliau dibebaskan msepenuhnya tanpa ada remark atau ulasan di dalam huraian keputusan.


Terbaru pada 27 Mac, Team Anwar Ibrahim tewas di dalam usaha tersebut. Rayuan ke peringkat atas sedang di rangka dan difailkan.

Sesungguhnya beliau seorang yang bersungguh sungguh di dalam kerja. Nasib baik beliau mempunyai kawan perundangan yang ramai dan `creative’ dan simpanan wang yang cukup untuk proses perundangan.

Beliau mempunyai masa dan wang untuk menanggohkan perbicaraan. Beliau mempunyai dana untuk proses rayuan ke peringkat tertinggi. Beliau berkeupayaan untuk mengajikan pakar pakar DNA untuk mengelirukan dan mewujudkan was was dari kalanagn para Hakim.

Karpal Singh dan Anwar enggan untuk mendedahkan jumlah bayaran guaman yang diterima oleh Karpal Singh. Mereka suruh orang lain tulus tetapi mereka sendiri `cakap tidak serupa bikin’. Penulis percaya atas motif politik dan wang, Karpal Singh bermatian membela Anwar. Karpal Singh & Co tidak perlu mencari `job’ luar kerana mengendalikan pelbagai kes Anwar menyibokkan sepanjang 365 hari.

Alangkah baiknya jika beliau bersama UMNO dan BN semasa dahulu membangunkan Negaranya, Bangsanya dan Agamanya. Betapa ruginya kita rakyat Malaysia yang mendapat pemimpin yang kerja keras memporak perandakan Negara, `menghentam orang lain’ dan mempunyai hobi di luar kemanusiaan sejati.

Pada pendapat penulis , hanya dengan `imej cenderung homosekual’, karier politik beliau akan senantiasa di persada tinggi dan tangga popular. Penulis tidak yakin beliau akan popular andaikata Mahkamah Persekutuan bersetuju membuang ayat dan perkataan `Perbuatan homosekual memang berlaka dan Anwar mempunyai kecenderungan homosekual’.

Pelakon Telly Savallas atau Kojak terkenal kerana kepala botaknya manakala Jet Li popular kerana aksi tangkasnya. Andaikata pelakan tadi menukar imej daripada botak kepada berambut atau bertukar imej `action actor’ kepada pelakon cinta, pelakon dan filem lakonannya akan merundum popularitinya. Gelaran homosekual mungkin TIDAK memberikan `political milage’ di Malaysia,(namum rakyat Malaysia beragama Islam sudah menerima perbuatan homosekual dari kalangan  orang Islam malah menyokongnya membabi buta) tetapi kita mesti memakai imej seorang gay jika ingin di sayangi di Negara Barat.


Ini salah satu daripada marketing strategy memasarkan produk di dunia yang kompetitif ini.

No comments:

Post a Comment