Monday 25 November 2013

PDRM/JABATAN PENJARA/TV1/TV3, TOLONG JANGAN TERUS AIBKAN BEKAS KP IMIGRESEN.


Bekas KP Imigesen, Datuk Wahid Md Don didapati bersalah menerima rasuah dan didenda RM300,000 serta dipenjarakan 6 tahun. Beliau dipenjarakan sebelum kes rayuan menanggohkan hukumannya didengar. Jumaat yang lalu. Beliau dibawa ke mahkamah memakai uniform lokap oren, digari dan BERKAKI AYAM. TV1/TV3 menayangkan di Buletin Berita dan Berita Nasional sebentar tadi,  kehadiran beliau dengan  berkaki ayam.

Pada pandangan penulis, tindakan atau prosedur berkaki ayam untuk kes kolor biru, keterlaluan dan mengaibkan. Penulis bayangkan bapa penulis. Apa rasa Isteri dan anak anak Datuk Wahid. Saudara maranya. Musuh musuh memang bertepuk tangan. Untuk makluman, penulis tidak pernah mengenali beliau mahupun berurusan dengan Jabatan Imigesen.

Penulis rasa tidak selesa dengan prosedur tersebut. PDRM atau Jabatan Penjara perlu memberikan kebenaran untuk memakai selipar ke Mahkamah. Bekas KP ini salah seorang pegawai tinggi di Malaysia. Tiada keperluan untuk terus mengaibkan beliau. Undang undang sudah menghukum beliau. TV1 dan TV3 tidak perlu turut menghukum beliau. Beliau sudah dihukum dan sedang menjalani hukuman di penjara.


Penulis akan pasti menerima reaksi positif atau negative daripada rakan rakan fb. 

No comments:

Post a Comment