Sunday 21 April 2013

DS NAJIB DAN `BACK HOE LOADER'….



Penulis mengikuti perkembangan dan aturcara DS Najib hampir setiap hari. Beberapa hari yang lalu, DS Najib Tun Razak, Perdana Menteri Malaysia telah melakukan majlis pecah tanah untuk Projek Perumahan Penjawat Awam 1 Malaysia di Putrajaya.

 

Selain berucap, beliau telah mengendalikan jentera `back hoe loader’, dengan bantuan pemandu `back hoe loader’ yang mahir untuk melakukan pecah tanah. Penulis berpendapat, DS Najib akan kelihatan lebih `competitive advantage’ daripada pemimpin pembangkang jika beliau pandai mengendalikan `back hoe loader’ tanpa bantuan orang lain. Penghormatan yang lebih tinggi akan diberikan oleh rakyat Malaysia.

 

Penulis cadang setiap pemimpin tertinggi Negara dan negeri mengambil lesen memandu `back hoe loader’ atau mengikuti kursus express mengendalikan `back hoe loader’.  MB Pahang mempunyai lesen yang sah memandu bus dan lori. Ia membantu pembentukan imej kuat kerja, serba boleh dan `man to earth’ politician.

 

Ini adalah kerana selepas PRU13 ini (insyALLAH, BN akan menerajui Putrajaya), BN akan membina (sebagai satu contoh) 1 juta unit perumahan di dalam masa 5 tahun. Penulis percaya banyak projek projek perumahan perlu dirancang dan hampir semuanya memerlukan majlis pecah tanah. Alangkah bahagia dan gembiranya rakyat Malaysia, apabila PM sendiri yang melalukan pecah tanah den mengendalikan `back hoe loader’. Publisiti sebegini akan meningkatkan imej BN dan PM dan Ketua ketua negeri.

 

Selain daripada projek perumahan 1 juta unit, penulis rasa banyak juga program gotong royong pembersihan di merata tempat di Malaysia. Jika ada kesempatan dan ada keperluan politik, PM boleh menerajui program gotong royong buat seketika. Apa lagi yang tidak dilakukan oleh PM,sehinggakan pembersihan parit atau longkang di lakukan dengan bantuan `back hoe loader’. Dengan hanya 5 minit, imej kuat kerja dan cekap, senantiasa di ingati oleh rakyat.

 

Jesteru itu, kekurangan yang penulis maksudkan ialah kemampuan mengendalikan `back hoe loader’.

 

No comments:

Post a Comment