Tuesday 9 April 2013

TAN SRI ABDUL KADIR SHEIKH FADZIR, TIDAK DAPAT RESTU DS ANWAR UNTUK BERTANDING DI KULIM BANDAR BARU, KEDAH?


TAN SRI ABDUL KADIR SHEIKH FADZIR, TIDAK DAPAT RESTU DS ANWAR UNTUK BERTANDING DI KULIM BANDAR BARU, KEDAH?
Bekas Veteran UMNO Tan Sri Kadir telah berbaik baik dengan puak pembangkang dan kelihatan berada di pentas sebaris dengan DS Anwar Ibrahim. Sebelum ini beliau membuat pengumuman kontroversi yang UMNO membayar untuk mendapatkan undi. Namun selepas di sindir oleh Tun Mahathir yang mungkin pembelian undi berlaku di kawasan beliau dan tidak di kawasan lain, Tan Sri Kadir terdiam seketika.
Ini adalah satu contoh seorang yang tamak kuasa. Apabila beliau tidak terpilih, beliau merajuk dan beralih kem. Semasa menjadi Menteri, BN dan UMNO baik, bagus, harum dll tetapi selepas tidak terpilih, BN dan UMNO adalah sekeji organisasi dan Kerajaan. Tidak demokratik le. Segala kebaikan UMNO yang beliau nikmati dahulu tidak diambil kira.

Beliau dan keluarga diketahui ramai, mengendali rangkaian hotel Aseania. Menurut firasat penulis, tidak mustahil, semasa menjadi Menteri Pelancongan, beliau mungkin telah meminta pegawainya agar di adakan program program atau kursus di rangkaian hotel Aseanianya. Penulis harap Kerajaan mesti bersikap tegas untuk mengharamkan atau melarang program Kerajaan di adakan di tempat Tan Sri Kadir.
Beliau sudah mendaftar sebuah parti politik IKATAN dan diharapkan beliau bertanding di Parlimen Kulim, kubu kuat beliau. Disana tentu ramai kawan dan banyak juga dengan taburan wang ringgit unruk membeli undi (seperti yang di katakana beliau).
PENULIS RAMAL APABILA PAKATAN PEMBANGKANG KALAH TERUK, BELIAU AKAN TERHEGEH HEGEH JUMPA UMNO, MENANGIS SAKAN DAN TAUBAT.

1 comment:

  1. Sesumpah ni juga dulu bersumpah depan Mahathir di Seri Perdana dengan 'yellow pages' dibalut dengan kain batik, tipu Mahathir kononnya dia menjunjung Al-Quran.

    Tanah rezab Melayu di Kpg Kob, Mahang jadi jirat mega pun kerana tangan si kitul ni.

    Setakat pandai ikat bowl jer la...

    ReplyDelete