Monday 29 April 2013

FORUM PERDANA BEKAS SAHABAT KARIB ANWAR IBRAHIM MEMBAWA HARAPAN BAIK UNTUK BN DI PERMATANG PAUH.




Pada masakini Pakatan DAP PKR PAS sedang berusaha keras untuk menguasai Putrajaya. Apabila menawan Putrajaya, jawatan Perdana Menteri ditetapkan akan disandang oleh DS Anwar Ibrahim. Tetapi baru baru ini, penyokong PAS telah mencadangkan agar Presiden PAS dilantik menjadi Perdana Menteri. DAP & PKR, walaubagaimanapun menentang gesaan tersebut. Penyokong PAS kata DS Anwar mempunyai masalah moral yang buruk.

DS Anwar Ibrahim bertanding di Parlimen Permatang Pauh menentang calon BN Dr Mazlan Ismail, bekas ahli PAS dan bekas pengurusan tinggi Telekom Malaysia. DS Anwar adalah penyandang kerusi Permatang Pauh. Semasa PRU12 Tsumani politik 2008, DS Anwar meraih majoriti undi 15,671. Jumlah pengundi 71,808 orang dengan pengundi Melayu 68.5 peratus,Cina 24.7 peratus dan India 6.3 peratus.

BN tentunya sudah mengatur strategi untuk mengalahkan Ketua Umum PKR itu. Bagaimana hendak menang dengan kelebihan, walaupun dengan 1 undi sahaja? Ia bermakna bagaimana hendak menpengaruhi 15,671 pengundi supaya memangkah BN.?

Penulis mengandaikan dengan kes kes moralnya yang dibicara di Mahkamah, isu Kalimah Allah, bersahabat dengan Yahudi, pruralisma, LBGT, hudud, pencerobohan Lahad Datu dan videoklips seks sejak 2008 hingga 2013 ini, sedikit sebanyak menjejaskan kesetiaan penyokong dan ahli Pakatan Rakyat khasnya di Permatang Pauh terhadap DS Anwar. Harap harap ia mengurangkan jumlah undi majoriti. Masih belum boleh menewaskan DS Anwar Ibrahim. BN mesti terus berusaha meyakinkan orang Melayu Cina dan India di Permatang Pauh supaya melupakan PKR dan undi BN. Penulis merasa ada keyakinan kerana faktor calon dan juga penerangan oleh bekas sahabat karib DS Anwar Ibrahim sendiri.

Dr Mazlan Ismail merupakan orang tempatan dan bersahabat dengan kepimpinan dan penyokong PAS dan juga DS Anwar Ibrahim. Seorang yang peramah dan senantiasa berada di kawasan walaupun belum diamanahkan bertanding di sana. Dr Mazlan berkelayakan tinggi dan setakat ini tidak terlibat did lam aktiviti LBGT. Beliau seorang pendokong Islam yang kuat. Masih muda dan mempunyai kesihatan yang baik untuk memberikan perkhidmatan. Berbanding dengan DS Anwar Ibrahim, tabiat seks dan pendirian agamanya buruk dan meragukan serta merugikan orang Islam.


Ceramah oleh bekas sahabat karib Anwar di Permatang Pauh beberapa hari dahulu mendapat perhatian rakyat dan pengundi Permatang Pauh. Mereka menerangkan alasan alasan mengapa pengundi mesti menolak DS Anwar Ibrahim. Mereka cuba meyedarkan pengundi dan rakyat betapa bahayanya DS Anwar kepada Negara, bangsa dan Islam itu sendiri.

Penulis merasa bekas sahabat karib ini telah lepas tanggongjawabnya kepada Allah SWT kerana telah menerangkan secara terperinci tabiat dan pendirian agama DS Anwar Ibrahim. Terpulang kepada pengundi Permatang Pauh dan rakyat Malaysia menerima atau menolak maklumat tersebut.

Diandaikan 20-30 peratus pungundi 2008 akan memangkah BN dengan ceramah dan gerak kerja bekas sahabat karib Anwar Ibrahim ini.

Pengundi Permatang Pauh mesti insaf kerana pengundi telah memilih seorang wakil rakyat yang tidak memberikan perkhidmatan di kawasan mereka. Asyik di Kuala Lumpur merancang nak menjadi Pm dan menghancurkan Negara. Faktor tidak berada di kawasan patut menjadi isu besar dan panduan untuk memilih wakil rakyat. Lihat PM DS Najib, walaupun sibok bertugas di Putrajaya, beliau kerap turun padang.

DS Anwar Ibrahim hampir hampir nak tinggalkan Permatang Pauh dan bertanding di Perak, tetapi selepas dikritik keras, beliau terpaksa balik Permatang Pauh.

Keyakinan BN menang di Permatang Pauh adalah juga berdasarkan kepopulariti DS Najib dan kreativitinya serta program transformasinya. Tanpa suntikan dan perubahan di peringkat Kerajaan, BN sukar juga berjuang di Permatang Pauh.

Andaikata DS Anwar Ibrahim di tewaskan di Permatang Pauh, ia merupakan rahmat yang amat besar oleh ALLAH SWT kepada rakyat Malaysia. Beliau tidak boleh menjadi Perdana Menteri langsung. Jesteru itu rakyat Malaysia dan Permatang Pauh yang sayangkan agamanya, bangsanya dan negaranya, jom kita undi BN. Marilah kita menjadi hakim untuk menghukum penjenayah politik ini buat selamanya.

No comments:

Post a Comment