Sunday 28 April 2013

KEMUNGKINAN SINGAPURA DIJEMPUT BERGABUNG DENGAN MALAYSIA JIKA ANWAR IBRAHIM DAN GENG MENANG PRU13




Datuk Zulkifli Noordin, calon kawan BN di Parlimen Shah Alam, ada menulis mengenai 13 kemungkinan puak pembangkang akan/sedang/telah lakukan sebelum, semasa dan selepas PRU13 nanti. Sila baca linknya… Beliau menulis berdasarkan maklumat dalaman dan kenalan dalam Puak Pembangkang sendiri. Antara perkara yang dirancang ialah cetusan kekecohan dan usaha hura hara sebelum, semasa dan selepas PRU13. Diberitakan PuakPembangkang berusaha membuat rakyat takut dan tidak selamat keluar undi.

Berdasarkan berita berita dari Filipina, tempatan dan juga pengganas Sulu yang di tangkap, penganas Sulu menceroboh Lahad Datu atas tajaan dan jaminan oleh puak pembangkang di Selatan Filipina dan di Malaysia. Rencana kemungkinan 13  puak pembangkang ini sudah terjadi di Sabah. Pihak keselamatan mesti berhati hati semasa proses mengundi, mengira undi dan pengumuman kemenangan. Pengganas Sulu, dengan arahan pihak yang berkepentingan, boleh melakukan kekecohan.

Semalam di Nibong Tebal, ceramah politik BN di cemari oleh letupan bom sampah buatan sendiri. Polis mengesahkan ia perbuatan professional dan bertujuan untuk menakutkan sahaja kerana bom tersebut tiada `splinter’ tetapi letupan kuat. Rencana kemungkinan 13 dan ramalan Datuk Zulkifli berlaku lagi.

Sebelum itu, 4 orang di tahan oleh Jabatan Imigresen dari memasuki Malaysia. Seorang lelaki ataupun `pelakon upahan’ merupai wajah DS Anwar Ibrahim dan isterinya telah ditahan untuk di soal siasat. Lelaki ini bersama peguam PKR dan seorang ahli perniagaan Malaysia. Lelaki tersebut akan dibawa ke Permatang Pauh dan akan membuat pengakuan bahawa beliau lah lelaki yang berlakon di dalam videoklip seks Chinadoll. Tujuannya ialah untuk mewujudkan was was penglibatan DS Anwar dalam videoklip seks di kalangan rakyat Malaysia. Kemungkinan 13 yang dibincangkan telah pun berlaku.

Seperkara lagi kemungkinan yang amat membimbangkan penulis ialah mereka juga merancang jika mereka menang PRU13 walaupun dengan majoriti mudah 112 kerusi, mereka akan mengusulkan satu sidang tergempar Parlimen Malaysia menurut Artikel 2 Perlembagaan Persekutuan, iaitu untuk menjemput Singapura menyertai semula Malaysia.

Artikel 12 ialah peruntukkan di mana Parlimen Malaysia boleh, dengan melalui satu Akta, menjemput mana-mana negara asing menyertai Persekutuan Malaysia. Dan menggubal sesuatu Akta hanya memerlukan majoriti mudah 112 Ahli Parlimen, bukannya 2/3.

Jangan lupa Lee Kuan Yew pernah membuat kenyataan selepas PRU-12 bahawa dalam keadaan tsunami dan suasana politik yang sudah berubah, dalam keadaan BN hilang 2/3 majoriti dan hilang 5 negeri, Lee Kuan Yew menyatakan bahawa bukan sesuatu yang mustahil untuk Singapura menyertai semula Malaysia!.Untuk makluman, Singapura ada 87 kerusi Parlimen!

Jika Singapura menerima jemputan pembangkang dan menyertai Malaysia, secara automatik mereka akan ada tambahan 87 kerusi. Bermakna pembangkang akan ada 199 kerusi, kurang 8 kerusi untuk 2/3 majoriti!

Dan cuba kita bayangkan apa akan berlaku kepada negara ini? Kepada bangsa Melayu? Kepada hak istimewa Melayu? Kepada kedudukan Islam? Kepada kedudukan Raja-Raja Melayu?

Cuba baca blog blog NGO  Melayu Singapura. Fahami kelohan mereka. Masalah mereka.

Jesteru itu, penulis merayu rakyat Malaysia tidak kira Melayu, Cina, India dan kawan kita di Sabah dan Sarawak,  menolak Pakatan Rakyat di dalam PRU13 ini. Ramai yang akan merana jika Singapura bergabung semula dengan Malaysia.

1 comment:

  1. Memang benar kata ucapan Zulkifli Nordin ini, Singapura cina memang tamak mahu perlukan perumahan dan tanah yang besar untuk kepentingan mereka seperti:

    -Padang golf course,
    -air
    -tanah bercucuk tanam
    -tanah ladang babi mereka
    -tanah untuk perumahan orang cina dan lain bangsa diJohor
    -tanah pembangunan kondominium
    -tanah kilang-kilang untuk perusahaan pembina yang kaya raya
    -tanah untuk perjudian

    ReplyDelete