Friday 12 April 2013

PRESIDEN MCA GENTLEMAN. TIDAK BERTANDING. BERI LALUAN UNTUK MEREMAJAKAN MCA.



Presiden MCA menetapkan tidak akan bertanding di dalam PRU13 nanti. Ia suatu tindakan yang `gentleman’, mengutamakan parti supaya akan relevan di masa hadapan serta membantu BNdari serangan peribadi terhadap BN dan MCA.

MCA juga merupakan rakan setia UMNO dan MIC dan parti komponen lain. MCA bertolak ansur di dalam pembahagian kerusi dan memberikan kuasa penuh kepada Pengerusi BN untuk membuat keputusan. Baru baru ini MCA meminjamkan 2 kerusi kepada UMNO kerana dikatakan pengundi Melayu lebih ramai. MCA juga menyahut seruan rakyat supaya muka baru ditampilkan. Buktinya hampir 50 peratus muka baru termasuk orang muda di cadangkan menjadi wakil rakyat PRU13 ini.

Penulis pernah mengulas supaya Presuden MCA bertanding di Gelang Patah menghadapi Lim Kit Siang. Ini adalah kerana DAP cuba memasuki Johor dan ingin menghancurkan MCA atau memalukan MCA. Penulis mencadangkan Presiden MCA bertanding di sana kerana keberanian beliau berdepan berdebat dan Lim Guan Eng. Pada dasarnya Lim Guan Eng tidak kebal dan kalah berdebat walaupun 2 kali mencuba

No comments:

Post a Comment