Monday 15 April 2013

TOK GURU NIK AZIZ KATA SEMBAHYANG ORANG UMNO TIDAK DAPAT PAHALA DAN SEBELUM ITU MASUK ATAU UNDI PAS MASUK SYURGA.




Penulis membaca rencana Tun Mahathir `Sudah Kenal Baru Celik Mata’ di dalam Mingguan Malaysia edisi Ahad 14 April 2013.
Rencana ini secara ringkasnya menerangkan pengalaman pengikut setia seseorang pemimpin. Pada mulanya, mereka amat taksub dengan pemimpinya tanpa sebarang pertimbangan. Namum selepas berkenalan dan berkawan rapat, pengikut tersebut menjauhi pemimpin tersebut. Pemimpin itu meliputi DS Anwar Ibrahim dan PKRnya, Lim Kit Siang dengan DAPnya dan Tok Guru Nik Aziz dengan PASnya.
Daripada rencana tersebut, penulis tertarik dengan hujah Tun Dr Mahathir mengenai dakwaan/fatwa Tok Guru Nik Aziz. Tun menulis PAS mengaku sebuah parti Islam yang dahulu begitu tegas dengan hasrat untuk mendirikan Negara Islam dan Hudud. Malangnya Hududnya adalah untuk orang Islam sahaja. Kemudian PAS mendakwa sesiapa yang tidak menyokong PAS, mereka tidak Islam. Tok Guru menentukan syurga atau neraka selepas kematian bagi seseorang jika ia bertindak memerangi PAS.
Tok Guru mendakwa UMNO kafir kerana berkerjasama dengan MCA. Oleh kerana tidak cukup undi, PAS bersahabat baik dengan DAP. Ia diibaratkan sebagai DAP atau kafir telah kembali pada PAS seperti yang di janjikan Allah. Untuk mendapatkan sokongan DAP,PAS gugurkan tuntutan Negara Islam dan beralih kepada Negara kebajikan. Kalimah ALLAH, mengikut taksiran PAS boleh digunakan oleh  agama lain dan secara tidak langsung meletakkan agama Islam sama hebatnya dengan agama lain. Ini bermakna juga selain agama Islam pilihan ALLAH dan Rasulullah, agama Budda, Kristian dll juga agama pilihan ALLAH.
Tuhan mencarut manakala Nabi Muhammad SAW adalah sama dengan mat kampong di Kelantan sebelum  menjadi Rasul. Sambutan MauludiRasul tidak perlu tetapi Tok Guru sambut hari lahir dengan Karpal Singh, seorang yang anti Negara Islam dan Hudud. Rakyat Kelantan dibiasakan dengan bekalan air yang kotor, pembalakan haram yang berluasa, pemajakan tanah kepada warga asing yang terlampau, memutarbelitkan fakta royalti minyak dan tuntutan RM12 bilion yang  tidak masuk akal iaitu melebihi jumlah bayaran royalti kepada  Kerajaan Persekutuan.
Tun Dr Mahathir berhujah baik bahawa PAS aktif di Malaysia dan ini bermakna hanya 800,000 orang di Malaysia dianggap Islam. Bagaimana umat Islam 1.6 bilion di merata dunia yang tidak menganggotai PAS? Adakah mereka tidak Islam juga? Nabi Muhammad SAW yang sudah pasti tidak menjadi ahli PAS, pun tidak Islam dan kemungkinan tidak masuk syurga, jika mengikut taksiran PAS dan Tok Guru Nik Aziz ini. Sebab itulah penulis merasa amat terpanggil untuk membetulkan sedikit kesesatan PAS melalui penulisan yang tidak seberapa ini. Sekurang kurangnya tanggongjawab penulis lepas.
Penulis menghormati Ulamak tetapi bukan Ulamak PAS Penulis amat kuartiri ia terkeluar daripada landasan yang betul. Hanya ALLAH yang boleh menentukan.
Sebenarnya ramai ahli PAS sudah menjauhi PAS dan Ulamak PAS ini. Marilah kita berdoa agar ALLAH memberikan mereka taufik dan hidayah supaya kembali kepada ajaran Islam sebenarnya. Tidak masuk UMNO tidak apa. Janji tinggal dan jauhi PAS serta pakatan PKR dan DAP, sebuah kumpulan yang anti Islam.

No comments:

Post a Comment